Tuesday, November 20, 2007

Istana Negara tidak sokong perhimpunan haram

By : jinggo

BERSIH mendapat sokongan mandat dari Yang di-pertuan Agung, Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Istana Negara adalah satu pembohongan. Seri Paduka amat kesal dengan perhimpunan haram yang diadakan itu, lebih-lebih lagi kerana ada dakwaan daripada beberapa pihak tertentu bahawa Tuanku dan Istana Negara memperkenankan serta menyokong perhimpunan haram di ibu Negara, 10 November yang lalu.

Seri Paduka ingin menegaskan bahawa baginda dan Istana Negara tidak pernah pada bila-bila masa memperkenankan atau memberikan apa-apa sokongan, secara langsung atau tidak langsung, kepada mana-mana pihak yang menganjurkan atau terbabit dalam perhimpunan haram itu dan apa juga kegiatan lain yang menyalahi undang-undang.

Seri Paduka berharap rakyat tidak membabitkan diri dalam sebarang kegiatan atau tindakan yang menyalahi atau bertentangan dengan undang-undang. Jauhi diri dari sebarang perhimpunan haram, tetapi hendaklah melibatkan diri dengan pelbagai projek yang disediakan oleh kerajaan seperti Rancangan Malaysia dan projek Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER).

Setiap rakyat bertanggungjawab untuk memelihara ketenteraman awam demi menjamin keamanan dan kesejahteraan negara. Seri Paduka berharap agar rakyat dapat bersama-sama mengekalkan semangat persaudaraan dan perpaduan demi membina negara yang lebih makmur, bersatu padu dan dihormati.

Kenyataan yang dikeluarkan atas titah Yang di-Pertuan Agong itu, merujuk perhimpunan haram di ibu negara 10 November lalu dan memorandum yang dikemukakan kepada Istana Negara pada hari sama oleh Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) yang didalangi beberapa parti pembangkang dan badan bukan kerajaan (NGO).

Setiausaha Agung Pas, Datuk Kamaruddin Jaffar, dalam satu kenyataan mendakwa, gabungan itu mengambil keputusan menyerahkan memorandum berkenaan kepada Yang di-Pertuan Agong selepas Seri Paduka sendiri memberikan perkenan.

Tindakan pembangkang itu mendapat kritikan pelbagai pihak termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang menyifatkannya sebagai cubaan mengheret institusi raja, terutama Yang di-Pertuan Agong, ke kancah politik.

Bila Pembangkang kaitkan nama raja, ini merupakan satu tindakan yang memang terdesak. Perdana Menteri meminta pihak-pihak berkenaan menghentikan tindakan mereka mengaitkan nama Yang di-Pertuan Agong dalam perbuatan yang bertentangan dengan undang-undang itu.

Perkara ini telah berulang kali ditegaskan oleh Pak Lah dan Khairy di Perhimpunan Agung Umno ke 58 baru-baru ini, “jangan cabar undang-undang Negara, jangan nak jadi hero.” Namun masih ada segelitir pihak masih berdegil. Fikir-fikirkanlah...

46 comments:

ct.must.are.u November 20, 2007 at 10:46 AM  
This comment has been removed by the author.
ct.must.are.u November 20, 2007 at 10:58 AM  

Betul-betul diaorang ni! Kenapalah suka sanggat berbohong. Bukankah berbohong itu satu dosa.

Tuanku Mizan sendiri tidak pernah memperkenankan perhimpunan haram dan apa juga kegiatan lain yang menyalahi undang-undang.

Kenapa masih ada juga yang berdegil dan cuba untuk menegakan perkara-perkara yang tidak betul.

Wahai abang-abang semua, sudah jelas dan terang-terang B.A cuba mempermainkan minda rakyat.

Perbuatan ini mesti dihentikan segera sebelum ia mempengaruhi dan merosakkan akidah anak-anak muda zaman

monkhery,  November 20, 2007 at 12:01 PM  

Sapa yg bohong..takder sapa yg bohong sapa..memang la Tuanku Mizan tak penah merestui perhimpunan tu..pandai jer korang nie putar belitkan keadaan...dah media tanya Tuanku adakah tuanku izinkan tentulah dia akan jawab tidak..apa lah bongap betul korang nie..tak kan la sebagai YDP Agong dia nak jawab beta memang mengizinkan perhimpunan tu diadakan...tapi yg penting dia tak menolak...buktinya memrandum tu dpt disampaikan kpd baginda dan istana negara dibuka kpd wakil Bersih pd hari tu...kalau betul dia tak perkenan mesti la pintu istana tidak akan dibuka & dah tentu la tak akan ada sesapa drp wakil Bersih boleh menghampiri istana...tu la korang..bodoh tak bleh diajar..tu yg susah..

Anonymous,  November 20, 2007 at 12:11 PM  

Kau buatlah kerja haram putar belitkan kenyataan! Hasil haram yang kau dapat dari kerja haram tu kau bagilah makan kat anak bini kau! Aku nak tengok apa kesudahannya! Tak payah nak suruh orang bertaubatlah! Aku hanya takut pada Allah bukan pengkhianat seperti kamu dan malaun-malaun tu! Aku akan sendiri saksikan betapa azabnya kamu semua dibakar dalam neraka jahanam! UMNO masih lagi ciptaan manusia, tentunya bukan boleh berkekalan dan boleh dimusnahkan! Jangan takbur dengan mengugut rakyat dengan bermacam undang-undang bodoh! Nanti azab neraka jua menanti anda semua!

kakitidur November 20, 2007 at 12:34 PM  

Korang ni semua bodohlah. Nak pergi jalan-jalan makan angin pun nak kena perkenan YDA. Janganlah jadi Khairy tu dah kena kenan beruk. Buntut Khairy tu dah basah dah dengan air liur korang. Satu hari berapa kali kau orang jilat buntut dia. Dapat projek ke. Dah mashuk ke? kalau tak, dapat dosa kering aje.

Anonymous,  November 20, 2007 at 12:57 PM  

Salam Perjuangan

Tak apa lah kawan-kawan,

kalau hati dah gelap, minda tertutup rapat, taksub... tu tandanya Allah SWT sudah menutup pintu hati mereka dari menerima hidayah Allah SWT.

lihat saja rakan pembangkang kita... sampaikan dah nyata dan jelas fakta dan bukti jelas kenyataan YDA tidak menyokong perhimpunan ini... dia org masih nafikan dan kata tipu helah atau putar belit...

lagi satu... kenapa perhimpunan ini haram... sbb ia melanggar undang2... Allah SWT menyebut dlm Al-Quran, Taatilah Allah, kemudian Rasulullah dan pemimpin2 kamu... dan jgn berpecah belah...

sekarang fikir!!!!
siapa yg cuba menimbulkan huru hara?
siapa yg cuba menimbulkan kekacauan?
siapa yg cuba merosakkan perpaduan Ummah?
siapa yg cuba melanggar perintah Allah SWT supaya taatkan pemimpin...

Ada Hadis menyatakan pemimpin kamu harus diataati selagi dia menunaikan solat dan tidak menyuruh kamu melakukan perkara mungkar... berdasarkan ini adalah jelas haram hukumnya ummat ISLAM menentang pemimpin sekarang... kerana mereka masih memenihi syarat sebagai pemimpin yg harus ditaati..

Ada juga hadis menyebut jika timbulnya pemimpin yg terkemudian dikalangan kamu yg cuba merosakkan dan memecahbelahkan kamu (ummat Islam)wajib golongan itu diperangi dan dibunuh...

Hanya Allah yg maha mengetahui... janjiNYA pada mereka yg memecah belahkan ummat Islam, menggunakan Agama Allah untuk kepentingan peribadi dan demi kekuasaan... cuba meruntuhkan dan melemahkan kerajaan yg di naungi pemimpin ISlam... Azab yg pedih bakal menanti mereka sebegini...

insaflah... tindakan se[erti ini hanya menimbulkan kerosakan pada masyarakat dan negara Islam ini. Andai disebabkan perbuatan khianat ini negara terjerumus ke lembah kehancuran alangkah berdosanya mereka yg terlibat....

renung-renungkan, selamat berjuang

Anonymous,  November 20, 2007 at 2:39 PM  

fuiyoo!

banyaknya anon 12.57 pm tau psl hadis & al-quran
cuba selak2 sket dlm hadis & quran ttg pemimpin yg pecah amanah, korup dan mencuri kekayaan rakyat pulak
dan apa pulak agaknya hukuman pd org2 yg bersubahat??

Anonymous,  November 20, 2007 at 3:08 PM  

kalau inilah 'cyber warrior' UMNO....hopeless!!!

nak mengangkat pun mesti ada 'art'...bukan membuta tuli. kalau salah...cakap salah. jangan takut x dpt gaji!!!

kata nak 'keterbukaan'...abih tu apa yg kecoh sangat psl perhimpunan ni....takut bayang2 sendiri agaknya depa ni...

monkhery,  November 20, 2007 at 3:19 PM  

Taksub?? siapa sebenarnya yg taksub?

Menutup mata walaupun sedar tentang penyelewengan pemimpin atasan tak dikira taksub ker?

Membisukan diri walau maklum dgn kepincangan kepimpinan kerajaan sekarang tak dikira taksub ker?

Memekakkan telinga walau tahu dgn korupsi dan penyalahgunaan kuasa serta rasuah oleh pemimpin tak dikira taksub?

Rasanya penjilat2 buntut khairy lah org yg terlalu taksub. Memang dah ditutup pintu hati mereka dari hidayah Allah SWT.

Kita sebagai umat Islam marilah sama2 berdoa semoga penjilat2 buntut khairy dan Pak Dolah ini diberikan cahaya hidayah drp Allah supaya tersedar drp kealpaan & ketaksuban mereka. Amin...

Anonymous,  November 20, 2007 at 3:24 PM  

Salam Perjuangan said......

sekarang fikir!!!!

siapa yg cuba menimbulkan huru hara? (Polis/ FRU)

siapa yg cuba menimbulkan kekacauan? (Polis/SB/Beruk UMNO)

siapa yg cuba merosakkan perpaduan Ummah? (BN)

siapa yg cuba melanggar perintah Allah SWT supaya taatkan pemimpin...(Pemimpin Mana?? pemimpin yg korup, rasuah, rampas harta rakyat utk kepentingan sendiri & keluarga)

Ahmadinejad,  November 20, 2007 at 5:28 PM  

"Komen Rashid di media ini ternyata satu usaha terdesak pihak SPR dalam usaha mempertahankan kenyakinan masyarakat Malaysia dan dunia amnya yang semakin hilang kepercayaan terhadap keupayaan SPR menjamin pilihan raya bersih dan adil," ujarnya.

Malangnya usaha ini jelas hanya membuktikan betapa Malaysia mempunyai pengendali pilihan raya yang 'pekak' atau cuba menipu diri sendiri untuk terus menjadi alat regim pemerintah, kata Badrul Hisham.

Begitu banyak bukti sudah dikemukakan dan kemuncaknya ialah apabila penipuan 'perdana' yang dilakukan dalam Pilihan Raya Umum 2004 yang menyaksikan kemenangan terbesar BN dalam sejarah politik tanah air.

KeADILan contohnya telah mengemukakan satu laporan yang dinamakan 'Sham Democracy: A Report on Malaysian Elections' yang membuktikan bagaimana SPR menjadi alat untuk BN terus berkuasa atas nama demokrasi yang dimanipulasi, ujar Badrul Hisham.

ct.must.are.u November 20, 2007 at 8:02 PM  

Nampaknya u all pembangkang memang ego.

Sayang sekali cybertrooper pembangkang tidak pandai bermain kata2, terlalu mengikutkan emosi. Akhirnya terserlahlah kebodohan diri mereka sendiri.

Bukan I hendak mengata tetapi disini jelas kita lihat pembangkang langsung tak matang berkata2 dan tak gentlemman.

Tak berani menerima kekalahan.

p/S I suka sanggat dengan cara abg yang diatas mempertahankan maruah Umno.Salam perjuangan.

ct.must.are.u November 20, 2007 at 8:47 PM  

Nampaknya pembangkang kat sini seperti lelaki yang dayus, mereka tidak boleh terima kebenaran. Takkan pulak Yang di-pertuan Agung memutar belitkan cerita.Mustahil.

I kesihan mengapa mereka semua percaya dgn kata-kata Setiausaha Agung Pas, Datuk Kamaruddin Jaffar tu. Apa nak jadi dgn Kamaruddin ni? Kata pemimpin islam? inikah pemimpin islam, menipu rakyat. Hancuss.

I tidak boleh percaya dengan Pas lagi. Parti penipu rakyat rupanya.Mcmmana nak memerintah Malaysia jika berhati syaitan.

good man,  November 20, 2007 at 10:13 PM  

kill all malay pig in malaysia

Anonymous,  November 20, 2007 at 10:57 PM  

korang buatlah kerja-kerja tak berfaedah cube memutarbelitkan hakikat sebenarnya! panggillah si safiain tu pakat buat kenyataan untuk istana! Dah memang UMNO dah kehabisan modal, jadi terpaksalah tarik dia tu untuk buat kenyataan! dah memang sah si celaka tu anjing umno! korang tuduh taksub leh, mak nenek leh, apa leh! cuba nak tutup bangkai yang dah busuk dan berulat dengan suratkhabar lama! yang pasti umno adalah suratkhabar lama! patut dilelong aje macam sampah! siapa lagi nak pedulikan umno? taksub konon! kepala hotak korang! kita hanya taksub kepada yang benar!

Anonymous,  November 20, 2007 at 11:30 PM  

aku cadangkan khairy supaya melobi untuk menubuhkan kerajaan ala Nazi! Hapuskan semua pembangkang seperti apa yang dilakukan oleh puak Nazi! Korang pun dah ada SB yang ganas macam Gestapo tu! Menteri propaganda merangkap penerangan pun dah ada! Khairy kau jadilah sekejam Himmler! Kau hapuskan dan proses semua yang menentang rejim kau tu! Kulit kepala boleh dibuat tanglung serta rambut dibuat baju bulu! dah selalu pun mengagungkan bangsa seperti yang dibuat oleh Hitler pada bangsa Aryan! Kau pun dah ada mat rempit sebagai "skinheads" dan tingkat 4 sebagai neo-nazi! Buku rascist seperti Hubungan Etnik pun dah ada! Apa lagi ayuh tubuhkan kerajaan Nazi secara total! Lepas tu boleh bunuh semua pembangkang atas alasan pembersihan etnik macam puak Serbia buat! Lepas tu kau buatlah patung Adolf Hitler gantikan tugu negara dan wajibkan semua rakyat untuk menghafal Mein Kempf atau Perjuanganku! Juga tukarlah logo UMNO tu kepada keris berdarah!

Anonymous,  November 20, 2007 at 11:34 PM  

Ye aku sokong sekali kat depa yang mencadangkan penubuhan negara ala Nazi! Kalau tak mau pun kau ikutlah satu lagi sistem iaitu fascism anjuran Benito Mussolini! Lebih kurang sama aje ideologi dua ekor nie! Khairy kau tentulah tahu benda-benda nie sebab kau ada belajar kat universiti Oxford dulu kan..kan...kan...!

Anonymous,  November 20, 2007 at 11:37 PM  

Hooray! Khairy lepas tu kau adakan budget untuk naik taraf kem kemunting kepada kem seperti yang ada di auschwitz seperti yang dibina oleh pihak nazi dulu! adakan kemudahan untuk bakar mayat yang besar dan bilik gas untuk mengurung dan menghukum semua pesalah! budget tu kau lebih-lebihkan sikit!

Anonymous,  November 21, 2007 at 9:43 AM  

bagus..bagus...Khairy bleh dapat title Bapa Komunis Malaysia...hahaha

Anonymous,  November 21, 2007 at 9:51 AM  

ct.must.are.u said...

"I tidak boleh percaya dengan Pas lagi. Parti penipu rakyat rupanya.Mcmmana nak memerintah Malaysia jika berhati syaitan."

Amboi... ct.must.die...kasarnya bahasa ckp kat org lain syaitan..so, siapa yg emosional skarang nie?

dan utk kesedaran u...kita bukan ckp YDP Agong putar belit cerita... tapi u all pengipas2 dan peng'air-cond' khery & Meno...jgn la tunjukkan sgt kebengongan tu walaupun dah memang sedia bengong..please la...

parangsasau November 21, 2007 at 10:49 AM  

Tak nak mengaku salah lagi pembangkang ni. Hello... seluruh Malaysia dah tahu yang kau orang tu semua pembelit, penipu besar.
Cukuplah!!! tak payah nak menegakkan benang yang basah kat sini.

Kau orang cita apa pun jua, hakikatnya sudah terbukti yang parti pembangkang ni kaki pembelit.

Korang semua sepatutnya meminta maaf atau menyuruh Kamaruddin Jaafar meminta maaf secara terbuka kepada rakyat, diatas penipuan yang beliau lakukan.Itu pun kalau ada telo, kalau tak! memang sah kau orang ni bacul dan penipu.

matchemor,  November 21, 2007 at 11:42 AM  

Aku nak quote kenyataan parangsasau : "Kau orang cita apa pun jua, hakikatnya sudah terbukti yang parti pembangkang ni kaki pembelit"....
Allo kawan...!!!ko lupa ke kat kelantan umno jadi pembangkang ???
Tu..laa...memang sah dah..umno kaki pembelit..org dia sendiri dah mengaku...kah..kah..kah..

ct.must.are.u November 21, 2007 at 11:47 AM  

Nape, bahasa i kasar? bahasa yang u all, gunakan tu bersopan ker.Hey tolong sikit! sblm nak tegur i, ubah sikit perangai u all. I tak suka dengan pembangkang ni.Geli I.Semuanya tak senonoh belaka.

matchemor,  November 21, 2007 at 11:54 AM  

Aku nak quote kenyataan siti mas ayu plak : "I tak suka dengan pembangkang ni.Geli I.Semuanya tak senonoh belaka."
Nampak tak ? lagi sorang dah mengaku !!!! Ada tengok gambar pak Lah pegang bahu michelle yeoh tak ? Ada tengok gambar bini najib laga-laga pipi ngan aktor bollywood tak ? Itulah yg dia maksudkan tu.!!! Kan dah betul tu !!!kah..kah..kah..

parangsasau November 21, 2007 at 11:55 AM  

Kah.. kah.. kah..matchemor yang bahlol!!! geli hati aku , Kau ni dah tonjolkan betapa bodohnya diri kau.

Ha.. ha.. ha.. Memang pembangkang kaki pembelit. Kau pun setujukan..

Aku tak lupa matchemor, sebab Umno kat kelantan hanya segelitir dan yang jadi pembelit hanya secebis kuman berbeza dengan pembangkang yang ada diseluruh Malaysia ini, termasuklah kau pembangkang kaki pembelit.

P/s matchemor aku tak duduk kelantan.

parangsasau November 21, 2007 at 11:56 AM  

matchemor aku takut kau kena sembelih kat Awang Hadi nanti, berhati2 bila berkata-kata.

matchemor,  November 21, 2007 at 12:42 PM  

parangsasau..sape awang hadi tu ? lawyer ? mejistret ? kah..kah..kah..

matchemor,  November 21, 2007 at 12:48 PM  

siti mas ayu..ko geli kat sape ?
Lagi satu..u ni lelaki ke pompuan ke atau p****n ? Sebab ayat pun mcm spesis yg satu ni........kah..kah..kah..

ayorsejuk,  November 21, 2007 at 2:15 PM  

bro_jinggo,parangsasau dan ct. must are u..korang ni org yg sama kan ?

parangsasau November 21, 2007 at 3:01 PM  

Awang hadi itu adalah Hadi Awang la bangang, bengap!!! Se beruk suruhan Anwar yang kau agung-agungkan tu la.

parangsasau November 21, 2007 at 3:09 PM  

Woi ayorsejuk. Siti Mas Ayu tu bini jinggo da.

KaptenMalaysia,  November 21, 2007 at 3:16 PM  

budak2 UMNO ni biasalah ...dah dikasi...salam perjuangan tengkorak ko Anonymous 12.57!!!!!!

kalau ketua ko suruh makan taik aku rasa ko org pertama pergi mkn kot!!!

nikko,  November 21, 2007 at 3:22 PM  

Ct must r u tu gundik jinggo dan KJ kot...tapi KJ pakai dulu laaa...jinggo taraf dia sisa org je...

dia tak tau ke Sultan Mizan tu anak murid Hj Hadi Awang...ko tak percaya tanya lah sape2..yg penting jgn tanya ketua ko dari UMNO....

sbb tu la jgn tgk tv3 byk2 kan dah jadi dungu.

ayorsejuk,  November 21, 2007 at 3:25 PM  

parangsasau..ko ni keturunan keling ke? Nape cakap terbalik ? kuang...kuang...kuang...
Rilek la bro !!!apa cepat sangat naik angin dah tu suka sangat cakap org bodoh..beruk...
Cuba kita cakap dengan sopan..boleh kan..kita ni kan ke org melayu..kaya ngan budi-bahasa..
Terima kasihlah kerana kasi tau yg siti ayu tu isteri jinggo..Oooo patutlah..dah pecah tembelang...
Seronok gak cuit ko ni ye...

Dr. Stein,  November 21, 2007 at 3:44 PM  

Kepada yg kutuk perhimpunan BERSIH dan penyokong setia UMNO tahniah anda terbukti seorang yang begitu tinggi semangat cintakan Paklah dan menantu beruknya . Namun begitu boleh diperincikan anda juga seorang yang disenaraikan seperti berikut:

1) suka makan pisang (mcm beruk)
2) rela diperbodohkan UMNO setelah mendapat habuan pisang tersebut.
3)tak tahu undang2 hak asasi manusia
4)matematik fail( UPSR)
5)taksub dgn pemimpin yg kuat tidur mcm paklah.
6)pengkhianat bangsa melayu
7) muslim dgn mahzab imam Hadhari (mahzab ni lebih suka anjur konsert2 dan pesta2)
8)fitnah pembangkang kafir sedangkan dia tak tau dia tu yang dia dah lama kafir.
9)tak sayang keturunan dia masa hadapan kelak (suka tgk anak cucu dia merempat masa akan dtg)
10)minda bukan setakat cetek malah dungu.(tak bleh nak beza samada diri dia dikelentong atau tidak oleh BN)
11)tak tahu warna kuning itu warna di Raja sbb tu rakyat membawa tema warna kuning.
12)selalu percaya kelentong dan fitnah ketua2 UMNO mereka terhadap pembangkang.(org jenis ni kalau ketua2 diorg ckp lembu boleh berkata2 pun silap2 diorg percaya)
13)tak emosional langsung walaupun kena tipu berkali-kali(org jenis memang takde perasaan malu)
14)suka menyokong membuta tuli ketua2 dungu mereka (kalau sokong membuta tuli ketua2 pembangkang yang berwibawa takpe asalkan jgn ketua2 dungu mcm UMNO)
15)berpendidikan tapi dungu dan tahap kebodohan menyamai org tak habis sekolah rendah.
16)tak suka langgar undang2(kononnya) tapi bodoh pasal undang2.
17)suka berkawan dgn penternak babi
18) memandang babi lebih mulia dari manusia.
19) tak rasa bersalah bila tertembak manusia tapi kecut telur tgk babi
20) suka harga barang2 naik sbb mereka2 ni jenis berduit dan tak kisah sbb tiap2 bulan tokey judi dan penternak babi sponsor duit poket.

monkhery,  November 21, 2007 at 3:45 PM  

itu la ayorsejuk...diorang nie bila kena cuit sket camtu pun dah melatah...hehe...ckp ntah yg bukan2....pastu pandai plak kata kita nie tak senonoh..kehkehkeh...
oo..laki bini ker..patut laaa...

ayorsejuk,  November 21, 2007 at 3:58 PM  

parangsasau..where are youuuu ?????
Awat sengap je..tengah cari ilham kot ?
Aku takleh kemana-mana ni..ujan tengah lebat..menghadap komputer jer kerja aku ni..

ct.must.are.u November 21, 2007 at 5:36 PM  

Hei parangsasau... sejak bila pula i jadi isteri jinggo, u jangan nak bersekongkol dgn mereka2 semua.

Nikko u igt org semua blh percaya dgn fitnah u ke.Klu nak menipu tu agak-agak la sikit.

labah-labah November 22, 2007 at 1:25 AM  

Anonymous said...
korang buatlah kerja-kerja tak berfaedah cube memutarbelitkan hakikat sebenarnya! panggillah si safiain tu pakat buat kenyataan untuk istana! Dah memang UMNO dah kehabisan modal, jadi terpaksalah tarik dia tu untuk buat kenyataan! dah memang sah si celaka tu anjing umno! korang tuduh taksub leh, mak nenek leh, apa leh! cuba nak tutup bangkai yang dah busuk dan berulat dengan suratkhabar lama! yang pasti umno adalah suratkhabar lama! patut dilelong aje macam sampah! siapa lagi nak pedulikan umno? taksub konon! kepala hotak korang! kita hanya taksub kepada yang benar!

===================================

Inilah kenyataan daripada orang yang gagal dalam politik. Cuba lagi.

Anonymous,  November 22, 2007 at 10:13 AM  

Rakyat Malaysia.

Terbukti korang nie tertipu.

1. Perhimpunantu HARAM....
2. Tak ada pun sokongan Istana...
3. Korang kene peralatkan dime kepentingan pembangkang....
4. Dah meklanggar undnag-undang...
5. Bukti dah jelas nyata kalau menafikan dan sokong benda nie jugak... ermmm senang cerita BODOH dan TAK AdA OTAK lahhh korang....

Anonymous,  November 22, 2007 at 10:13 AM  

Rakyat Malaysia.

Terbukti korang nie tertipu.

1. Perhimpunantu HARAM....
2. Tak ada pun sokongan Istana...
3. Korang kene peralatkan dime kepentingan pembangkang....
4. Dah meklanggar undnag-undang...
5. Bukti dah jelas nyata kalau menafikan dan sokong benda nie jugak... ermmm senang cerita BODOH dan TAK AdA OTAK lahhh korang....

ayorsejuk,  November 22, 2007 at 10:23 AM  

parangsasau..dah terbukti dah ko pun kaki pembelit jugak !!!
Tengok...cik ct must are u kita dah nafikan dia isteri jinggo..
Apalah ko ni...itulah mulut jgn celupar sangat cakap org bodoh,beruk,pembelit kan dah kena batang hidung sendiri !!!
kah..kah..kah..

Anonymous,  November 23, 2007 at 10:51 AM  

ct.must.are.u ... hmmm ... nampak dari atas cam muka wardina safiah ... weh tak elok douhh guna gambar org lain ... selebriti plak tu ... kene saman kang tak pasal2 jer ...

pasal perhimpunan BERSIH hari tu dah mmg la haram ... permit dari polis tak de ... sah2 la haram dari segi undang2 malaysia ... siapa pulak cakap halal?

benda yg haram takkanlah dapat perkenan YDP? mmg la tuanku tak berkenan ...

cuma, tuanku berkenan menerima memorandum yang ingin disampaikan oleh pemimpin BERSIH ... jika tidak, masakan pintu istana dibuka untuk pemimpin BERSIH menyampaikan memorandumkan ...

sebenarnya takde isu pun disini ...

perhimpunan BERSIH memang haram -->> semua org tau

YDP tak berkenan dengan perhimpunan haram --->> semestinya! sebagai ketua negara baginda pastinya tidak berkenan

YDP berkenan menerima memorandum --->> inilah sikap pemimpin agong! Sebagai ketua negara, baginda pastinya bersikap adil menerima aduan dan keluh kesah rakyat, tidak kira dari parti pemerintah atau pun pembangkang ...

Anonymous,  November 26, 2007 at 4:49 PM  

Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara,
Datuk Wan Mohd Safiain Wan Hasan, IC No: 461214035359,
is an UMNO member, membership No: 03728983,
from Cawangan Taman Desa Minang, Gombak Setia, Gombak.

RPK kata yag sepatutnya buat kenyataan media bagi pihak Istana ialah penyimpa mohor besar raja2, bukan mamat ni.

umno07 November 30, 2007 at 6:32 PM  

mmg khairy n pgikut umno ni buta sjarah ke???? bkan kah dmontrasi jlanan ni sblum merdeka ag???umno gak yg jd demonstran...so,,khairy n pgikut2 umno ni asal usul dri beruk la????kan demonstran tu beruk...
1 ag,,,pehal paklah duk nyibuk 'saya pantang dicabar'??? rakyat mnentang die ke??? rakyat skrg mnentang kbatilan dlm spr...paklah hadhari pula sibuk nak mlindungi kebatilan spr tu...mcm ni ke imam hadhari??? menegakkan kebatilan....takut sgt ke???

November 30, 2007 6:22 PM

umno07 November 30, 2007 at 6:34 PM  

oi jinggo,,ko tutup je blog ni...mjority comment x suka kt kj n umno...so drpda mghabiskan duit rakyat bayar kat ko yg menegakkan kbatilan ni,,baik gna duit slesaikan msalah tol....

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP