Wednesday, November 14, 2007

Jangan Jadi Macam Beruk Jalanan

BY : jinggo



INILAH RAJA BERUK JALANAN.


MEREKA INI HARUS DITANGKAP, SEBELUM MEREKA BERTINDAK LIAR DAN GANAS. KITA TANGKAP MEREKA !!!!

PEMIMIPIN PAS HIDUP SEBAGAI BERUK JALANAN ANWAR.
Begitu intim perhubungan di antara kedua-dua pemimpin Pas dan keADILan sekarang ini. Namun berapa jauhkah perhubungan mereka ini akan berkekalan. Mahukah Pas mengangkat Anwar sebagai pemimpin mereka...
Sudah pasti tidak... Dan mahukah Anwar mengangkat Awang Hadi sebagai peneraju kepimpinan mereka? Anda semua sudah pasti ada jawapannya. Pada kesimpulannya mereka berdua ini hanya bersendiwara, mereka jadikan rakyat sebagai mangsa... mangsa buruan polis, mangsa pergaduhan, alat pertempuran di medan jalanan. Dan itulah sebabnya Khairy berulang-ulang mengingatkatkan kita supaya jangan jadi macam Beruk Jalanan.

Kejadian 8 September diBatu Buruk yang lalu sedikit sebanyak telah membuka mata rakyat bahawa reformasi anjuran parti pembangkang adalah ganas dan tidak terkawal.

Habis harta awam dimusnahkan oleh mereka dan yang paling menyedihkan mereka sanggup membakar jalur gemilang kebanggaan negara. Mereka bertindak seolah-olah sudah tidak mempunyai akal dan fikiran.

Apa semua ini... Jika seseorang manusia yang mempunyai akal dan fikiran mereka tidak akan melakukan perkara sedemikian. Hanya beruk sahaja yang akan melakukan perkara sedemikian. Melompat sana sini, ketuk sana-ketuk sini, musnahkan apa sahaja dihadapan mereka, terjerit-pekik, keluar beramai-ramai dan kemudian buat muka selamba setelah merosakkan harta benda orang.

Mereka digelar beruk jalanan kerana cara perlakuan mereka tak ubah seperti beruk-beruk yang terlepas daripada tuan melatihnya.

33 comments:

bro_jinggo November 14, 2007 at 3:35 PM  

Jangan jadi macam beruk. Perosak harta benda kerajaan. Rakyak tolak keganasan. Rakyat mahukan keamanan.

Beruk-beruk jalanan... sedarlah sedikit kerana perbuatan kamu bukannya membawa kebaikan sebaliknya merosakkan imej negara.

Beruk-beruk jalanan usahlah percaya dengan janji-janji palsu Anwar. Anwar mengunakan kamu semua hanya semata-mata sebagai batu lonjatannya untuk menjadi Pemimpin no 1 negara, lepas tu korang ingat dia nak ingat jasa yang telah kamu semua... kirim salam.

jabil kg baru,  November 14, 2007 at 4:43 PM  

Saya setuju dengan Khairy, kita tangkap saja mereka ini. sumbat dalam lokap bair dia orang rasakan.

Menyusahkan aku saja hari, mana nak pegang anak, mana nak jaga bini lagi hari sabtu hari tu.

Orang keluar nak berjalan-jalan dengan anak bini diorang buat kecoh macam beruk kat Masjid India.

Memang tak guna Anwar nih!!! Tak pikir ke orang lain ada urusan masing-masing. Yang sibuk sanggat nak buat perhimpunan haram tu apasal.

Menyusahkan orang saja!!!! si pondan tua tu.

wakden,  November 14, 2007 at 4:47 PM  

wak setuju sangat dengan kenyataan jabil tuh....

diorang lansung x pikir kepentingan masyarakat malaysia yang lain, yang mereka tau, nak berpolitik di atas jalanan.

program wak terganggu masa hari perhimpunan tuh... susah betul nak keluar.

Khairy... tangkap dan sumbat mereka yang menganjurkan perhimpunan tuh dalam jail.

matchemor,  November 15, 2007 at 7:29 AM  

Cayalah wakden !
Patutlah Polis boleh buat kerja tak senonoh dan menjijikkan..rupa-rupanya dah ikut telunjuk khairy..
Kepada pasukan PDRM..bolehlah tukar nama kepada Polis DiKudaKhairy Malaysia..
Toksahlah guna perkataan DiRaja lagi kalau tindakan menekan dan membuli rakyat berterusan..buat malu aje!!!!!

Anonymous,  November 15, 2007 at 10:11 AM  

salam perjuangan,

kenapa beruk... kenapa monyet...

kalau fikir panjang sikit... beruk? monyet?
ermmmm bintang betul tak?

beruk dan monyet tiada akal, tau minda... otak ada tapi tak berapa boleh pakai... tindakannya bergantung pada emosi dan faktor persekitaran serta refleks... senang cerita tak berfikir panjang... emosional... taksub... minda tak terbuka dia je yg betul... betuk tak?

Monyet... ermmm beruk original nya duduk mana? apa???? HUTAN ohhhh....

so monyet dgn beruk duduk dalam hutan... beruk & monyet bebas dalam hutan, boleh buat suka hati apa saja mereka nak...
sbb apa ya? ohhh dalam hutan tak ada undang-undang sbb tu bebas boleh buat suka hati... tak ada tamadun... buat lah suka hati nak panjat pokok, jahanam kan pokok, melalak2... tak kisah tak ada peraturan...

Negara kita ada undang-undang tak? ohhh ada... masyarakat bertamadun betul tak?? betul...

kalau tak suka undang-undang dan tak suka ada tamadun dekat mana yg tak ada undang-undang dan tamadun... kemudian boleh buat suka hati... apa???? HUTAN....

dalam hutan ada apa??? beruk... haa... monyet... so boleh la kita samakan yg tak suka undang-undang dan tamadun beruk dengan monyet...


renyng-renungkan, salam perjuangan

Anonymous,  November 15, 2007 at 12:19 PM  

kasarnye...
walaupun sy bkn penyokong sesape..
tp ayat y di gunakan dlm entry ni kasar..
beraninya menggelar org y berilmu tu beruk@monyet..

-umat diakhir zaman-

labah-labah November 15, 2007 at 12:32 PM  

matchemor > Jangan terlalu ego, memperlekehkan kewibawaan pihak berkuasa.

Jika pihak polis dan FRU tidak mengawal pergerakan Bersih yang lalu sudah pasti keganasan akan berlaku.

Tak ingat lagikah pada peristiwa hitam di Batu Buruk yang lalu.
Tak usahlah buat-buat tak tahu?
dan janganlah jadi penghianat negara, negara kita ada undang-undang. Sedarlah sedikit wahai saudara.

AGENT MOSSAD (UMNO),  November 15, 2007 at 2:51 PM  

betul la BRO JINGGO... aku sokong kau

ehh aku dengar MAK kau pun keturunan LOTONG ye bro jinggo.... BAPAK kau siamang ye bro jinggo

sesuai la kau kawan si KHAIRY keturunan KONGKANG tu...

matchemor,  November 15, 2007 at 3:25 PM  

Kepada labah-labah..
Aku bukan ego la woii..ini kenyataan..ko tak ikut perkembangan ke ? Itu lah jgn selalu sangat baca utusan, berita harian,rtm, blog pro kerajaan. Sesekali cuba baca harakah, siasah,blog pembangkang, al-jazeera ke barulah boleh buat perbandingan. Bukalah minda sikit !!!
Kawal apenya ? Org klu kawal bukan spray org yg tak bersenjata dgn air kimia..Klu polis dan fru nak kawal ialah kawal supaya perjalanan org yg berarak tu supaya teratur dan lancar..ni yg pi buat road block serata tempat tu apahal ?
Peristiwa batu burok ? Eleh..eleh..itu sebab jgn dengar dari satu pihak saja..ko dengar dari mulut org yg pro kerajaan memanglah mcm tu..kan polis dulu yg buat provokasi..lepas tu bila dah kena cekup dgn org ramai mula gabra dan lepaskan tembakan membabi buta..
Satu lagi labah-labah..aku bukan pengkhianat bangsa..aku rakyat m'sia yg sayangkan negara tempat tumpah darah ku..yg jadi pengkhianat bangsa, tanah air dan agama adalah juak-juak dlm UMNO..inilah parasit yg sebenar-benarnya..

Anonymous,  November 15, 2007 at 3:31 PM  

Jangan Jadi Macam Beruk seperti Khairy ttp jadilah seperti Singa yg menakutkan Beruk² seperti Khairy & seangkatannya. Sesuai sangat sekiranya perhimpunan agong Umno tu d panggil perhimpunan beruk Umno yg gedebeh. Perhimpunan beruk ni mana tahu bincangkan pasal kenaikan harga runcit, susu, minyak, jenayah dll sbb beruk hanya tahu makan, mencuri & melompat.

labah-labah November 15, 2007 at 5:15 PM  

matchemor >> Bukan x baca dan ikut perkembang, hari aku baca tp semua fakta dalam harakah, siasah,blog pembangkang, semuanya satu pembohongan. Langsung tidak ada sensitiviti terhadap negara.

matchemor >> pemikiran kau dah hanyut dek arus pembangkang sebab itu apa saja yang kerajaan lakukan kau bangkang.

Brader... Tak payah la nak putar belitkan fakta. Kau ingat semua fakta yang diarkan oleh media pembangkang tu semuanya betul ker?

Sampai bila nak jadi pembangkang? Cuba kau tanam sikit semangat sensitivi kau pada negara, berbaktilah pada negara bukan jadi penghianat negara.

Bersatulah bersama Umno untuk memajukan negara yang tercinta.

parangsasau November 15, 2007 at 5:22 PM  

Kepada semua beruk-beruk jalanan sedarlah sikit korang tu semua menumpang kesenangan diatas kejayaan yang dibawa oleh pemimpin Umno.

Anonymous,  November 15, 2007 at 5:39 PM  

Jentera beruk Umno yg hidup menumpang kekuatan SPR yg diperkudakan. Peringatan!! Masa utk membuli rakyat dah tamat.

matchemor,  November 15, 2007 at 5:40 PM  

parangsasau..
Jgn suka panggil org dgn gelaran beruk ke kera ke..
Tu yg si khairy kau ampu giler menjerit-jerit semasa kedatangan condoleeza rice tu amende ?
Nape ko tak panggil dia beruk ? Takut ke ?
Lagi satu ko jangan lupa sejarah..kita nak dapatkan kemerdekaan tanah air ni dulu pun berdemontrasi gak..sanggup ko nak panggil mereka yg telah berjasa tu beruk ? Onn Jaafar, Tunku dan rakan-rakan mereka yg lain tu beruk juga ke ?

edenhayo_za,  November 15, 2007 at 9:01 PM  

matchemor said...

sejarah mana ko ulangkaji kata kita tuntut kemerdekaan dgn demontrasi???

sejarah indonesia aku nmpk mmg guna cara tu...Malaya waktu tu tak guna demontrasi jalanan.cuma dr puak yg berhaluan kiri shj yg guna cara demoontrasi ni..

aku nak betulkan persepsi ko pd sejarah.kemerdekaan negara kita di capai menerusi rundingan yg dijalankan oleh pemimpin2 umno zaman dulu.

persatuan2 melayu malaya tlh mengadakan satu perjumpaan di selangor dan tlh bersatu menubuhkan satu parti yg di beri nama pertubuhan kebangsaan melayu bersatu.
dan penubuhan parti secara rasminya tlh diadakan di istana besar johor.

hasil dr penubuhan ini,Umno tlh mengadakan rundingan2 dgn pihak british bg mendptkan kemerdekaan negara.

negara kita tak pernah menuntut kemerdekaan menerusi demontrasi jalanan.!!!!


( sila rujuk buku tawarikh )

Anonymous,  November 16, 2007 at 1:24 AM  

edenhayo_za said...

"negara kita tak pernah menuntut kemerdekaan menerusi demontrasi jalanan.!!!!"

UMNO adalah yang pertama mengadakan perhimpunan demonstrasi jalanan.Cuba layari blog mariasamad.blogspot.com siap dengan gambar sekali.

Ini adalah realiti yang tidak memalukan kerana ia adalah suatu proses demokrasi.Cuma yang memalukan adalah pembodek2 Khairy yang cuba menyembuyikkan fakta.Adakah nek moyang kita juga boleh di-kategorikan sebagai beruk?

Cubalah pembodek2 Khairy layari laman web secara terbuka dan jangan nak mengampu tanpa usul periksa.Kamu akan di-lihat sebagai seseorang yang telah di"BRAINWASHED".

Over to you...

matchemor,  November 16, 2007 at 10:57 AM  

Kepada edenhayo_za..
Ha..ha..ha..
Itulah..aku sarankan org seperti korang ni "sesekali" (faham betul-betul ayat aku tu)cubalah surf kat blog alternatif. Jangan dok asyik masuk blog pembodek-pembodek kerajaan je..
Aku tak suruh pun korang percaya bulat-bulat apa yg tersurat dan tersirat didlmnya. Apa yg perlu dilakukan adalah baca,fahamkan,buat analisa yg simple je, buat perbandingan dgn blog yg korang sanjung-sanjungkan tu..lepas tu korang tentu dapat bezakan..betul tak ?
Skrg ni zaman IT la beb..banyak maklumat yg boleh digali disana..Aku baca semua akhbar dan semua blog..tak mcm korang..baca yg pro aje..bacalah plak yg kontranya..
Aku ni sekolah pun tak tinggi..tapi pemikiran aku taklah mcm pemimpin korang yg belajar sampai oxford senang-senang panggil org "beruk","monyet" dan sebagainya. Amacam setuju tak ? Jawab..jgn tak jawab !!!

kakitidur November 16, 2007 at 3:07 PM  

Ala. Apa nak susah-susah. Sekarang ni ada yang anti BN dan ada yang pro BN. Kita ni semua insyaallah berugama Islamkan. Kan dalam Islam tu ada pembalasan kepada setiap perbuatan baik atau buruk. Kan dah dikatakan kalau kita buat salah dan berbuat dosa dengan Allah boleh minta ampun pada Allah tetapi kalau buat salah dan menipu kepada manusia kita kena minta maaf pada manusia tu juga. Ni lah yang dikatakan win-win situation yang dicipta oleh Allah untuk manafaat manusia semua. Apa kata kita percaya apa saja yang dikatakan oleh pihak kerajaan (apa yang dikatakan kita percaya tetapi dalam pilihanraya pilihlah parti politik yang kita sokong) dan jikalau mereka ni menipu atau membohong, kita tuntut kat akhirat kelak. Kita jangan maafkan dosa tu (yang kita pun tak sedari sebab mereka membohong/menipu) selagi mereka tidak datang kat kita dan meminta maaf. Cuba fikir kalau lah mereka ni melakukan pembohongan, kejam , zalim keatas rakyat tentu dosa mereka besar terhadap kita dan setidak-tidaknya di akhirat nanti bila kita kekurangan pahala kita boleh mengambil pahala mereka atau memberikan dosa kita kepada mereka dan balachi-balachi mereka. OK tak. Dah jangan gaduh-gaduh lagi. Dalam Islam semuanya enteng itulah di buat dosa dan pahala. syurga dan neraka. Ni pun lah ynag dikatakan saham di akhirat. Selamat.

Anonymous,  November 17, 2007 at 2:50 PM  

untukmu jinggo

'Tuanku Mizan Kesal Dakwaan Baginda Sokong Perhimpunan Haram' itulah tajuk berita yang dikeluarkan oleh Bernama, yang dianggap oleh Raja Petra sebagai satu 'permainan silapmata' di Laman Malaysia Today. Artikel ini adalah terjemahan bebas dari tulisan Raja Petra di dalam kolumnya 'The Corridor of Power'.

Sila layari www.englishsection.com untuk Laman Utama English Section atau www.harakahdaily.net/wap/ untuk melayari HarakahDaily.Net menggunakan telefon bimbit GPRS (General Packet Radio Service) anda.

Kepada rakyat bawahan pastinya pengumuman begitu sesuatu yang 'serius'. Pegawai tinggi Istana Negara Datuk Wan Mohd Safiain Wan Hasan mengeluarkan kenyataan bagi pihak Agong! Siapa sebenarnya Dato' Wan Mohd Safiain?

Raja Petra menganggap bahawa Pegawai Pengelola Istana Negara itu hanyalah memegang jawatan seperti Jeanne Danker Abdullah sebelum dinobatkan oleh media Malaysia sebagai 'Wanita Pertama'.

Padahal wanita pertama sepatutnya adalah DYMM Permaisuri dan status Jeanne Danker hanyalah wanita yang ke-22 selepas para permaisuri dan sultanah di seluruh Negara. Namun peranan media yang dikawal oleh kerajaan membuatkan kita semua percaya bahawa Jeanne Danker adalah wanita pertama.

Wan Safiain berasal dari Terengganu yang berkhidmat di Jabatan Perdana Menteri, yang mana sebenarnya seluruh pejabat Istana adalah dibawah Jabatan Perdana Menteri. Pegawai-pegawai yang bekerja di istana Negara adalah sebenarnya pegawai kerajaan yang di'tanam' di istana untuk menjadi mata, telinga dan kadang-kadang menjadi 'mulut' kerajaan. Oleh kerana itu, sekarang kita ketahui bagaimana kerja Jabatan Perdana Menteri di Istana Negara.

Kenyataan media yang dikeluarkan pada hari ini bukan keluar dari DYMM Agong, kerana ia tidak dikeluarkan oleh Penyimpan Besar Mohor Raja-raja. tetapi adalah dari pegawai kerajaan Malaysia.

Apabila 100,000 rakyat minta perkenan Agong untuk mengadap pada 10 November lalu, Agong tidak mengatakan 'tidak mahu' menerima 100,000 orang rakyat untuk mengadap beliau. Agong bahkan mahu mengetahui berapa ramai yang akan mewakili 100,000 rakyat dan nama-nama mereka yang akan mengadap.

Agong juga menyedari bahawa kerajaan akan cuba mengecewakan usaha 100,000 rakyat untuk mengadap beliau. Dan itulah yang telah terjadi. Kerajaan meletakkan syarat supaya rakyat memohon permit untuk berhimpun mengadap Agong. Dengan itu BERSIH memohon permit namun telah ditolak oleh kerajaan, bahkan kerajaan memberi amaran akan bertindak sekiranya 100,000 rakyat berhasrat untuk meneruskan Himpunan Aman BERSIH. Dan polis pun bertindak bagi pihak kerajaan.

Apabila peluru gas pemedih mata di ledakkan kepada peserta Himpunan Aman BERSIH di sekitar Masjid Jamek-Masjid India, 'khabar telah disampaikan' bahawa Briged ke-19 Regimen Askar Melayu di-Raja (RAMD) telah bersiap siaga, untuk merempuh masuk sekiranya berlaku kemalangan maut. Empat Belas Kerta Perisai telah sampai sebelumnya dari Sungai Petani dan berkhemah di Kem Tentera Sungai Buloh, bersedia untuk campurtangan dalam notis segera. Mereka hanya perlukan 10 atau 20 minit untuk sampai ke lokasi sekiranya terdapat tindakan keras keatas rakyat.

Butang kecemasan akan ditekan dan loceng akan berbunyi. Peristiwa 13 Mei 1969 telah menyaksikan kejadian sepertinya di Kampong Bharu. Regimen Askar Melayu bukan satu permainan, dimana Agong adalah Ketua Komander dan askar akan mematuhi arahan komander tanpa mengambil kira keselamatan nyawa mereka.

Sebab itulah tindakan polis mengendur. Tugas mereka dikurangkan dengan hanya diletakkan di persimpangan untuk menghentikan kereta bagi memberi laluan peserta Himpunan Aman BERSIH untuk melintas jalan dengan selamat. Regimen Askar Melayu di Raja terus bersiap siaga sehingga keesokkannya. Kemudian 14 kereta perisai, senyap-senyap keluar dari Sungai Buloh dan kembali ke Sungai Petani.

Itulah yang membimbangkan kerajaan. Agong tidak bertitah, baginda tidak mahu menerima mengadap wakil-wakil dari Himpunan Aman BERSIH 100,000 Rakyat. Bahkan Agong meminta nama-nama perwakilan yang mengadap. Dan apabila kerajaan mengugut untuk mengambil tindakan terhadap rakyat, Briged ke 19 RAMD telah dihantar ke Kuala Lumpur dengan 14 buah kereta perisai. Inilah caranya Agong mengatakan bahawa sekiranya kerajaan bertindak menembak para peserta Himpunan BERSIH, sebagaimana kerajaan menembak Suwandi dan Azman di Batu Burok, dia akan bertindak atas nama rakyat.

Oleh yang demikian, kerajaan tidak berkeras. Mereka tidak ada pilihan kerana 100,000 rakyat mahu mengadap Agong, dan Agong mengisyaratkan 'Ya' kepada rakyat. Briged ke 19 RAMD dihantar untuk memastikan bahawa isyarat penerimaan 'Ya' Agong terhadap permohonan mengadap rakyat, dipenuhi.

Pak Lah telah mengeluarkan 'dekree' di dalam ucapan penggulungannya di akhir Perhimpunan Agung UMNO sehari sebelum Himpunan Aman BERSIH. Dia kata dia 'pantang di cabar'. Menantunya, si Khairy meminta polis menangkap semua orang yang menyertai Himpunan Aman BERSIH.

Jadi, tangkaplah si Khairy ! kalau boleh tangkap!. Tangkap 1,000, tangkap semuanya 2,000 orang. Kalaupun jumlah 5,000 orang, tangkap semuanya! Tangkaplah semuanya kalau jumlah 50,000 orang sekalipun. Tetapi, sekiranya jumlah 50,000 ditangkap, masih ada dalam perjalanan 50,000 orang lagi! Bagaimana nak tangkap 100,000 orang rakyat sekiranya ada 50,000 orang lagi sedang berarak tiba di Kuala Lumpur?

Mana boleh tangkap jumlah 50,000 orang! Mana polis ada kemudahan lori untuk menangkap 50,000 orang dan mana ada penjara yang boleh memuatkan 50,000 orang.tahanan !

Kesudahannya, Himpunan 100,000 rakyat yang sebenarnya berlaku di Istana Negara. Walaupun pada mulanya, BERSIH mengisytiharkan akan berhimpun di Dataran Merdeka. Nampaknya kerajaan telah tertipu! Mereka (BERSIH) mahu polis berhimpun (tertumpu) di Dataran Merdeka, supaya peserta Himpunan BERSIH boleh berarak ke Istana Negara tanpa sebarang halangan. BERSIH telah menang, kerajaan tertipu!

Baiklah, kerajaan tak akan kalah semuanya. Kerajaan masih boleh membuat pengumuman yang DYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong tidak setuju tidak berkenan. Kerajaan akan meminta ketua pengelola Istana Negara, seorang pegawai kerajaan, Datuk Wan Mohd Safiain Wan Hasan, membuat pengumuman penting iaitu '(Agong) Tuanku Mizan Kesal Dakwaan Baginda Sokong Perhimpunan Haram'.

harakah daily

Pro Khairi J,  November 18, 2007 at 7:31 PM  

Wahai saudaraku khairi
aku ucapkan tahniah kerana engkau berjaya mengecam dan memanipulasikan perhimpunan tersebut. Gunakan sebaik mungkin, pak mertua engkau pun la ni pm. kita bayar lagi banyak wang dan wujudkan orang macam bro jinggo tu.. dan jangan lupa bayar kat aku sekali...kita la ni ada kuasa upah lagi banyak depa supaya sokong kita. Aku ingatlebih sesuai kita upah budak kg baru buat temuramah dia terperangkap dan kena pukul lagi real....Kita suruh pemuda kita pukul budak tu,,, dia akan terima asalkan kena dgn upahnya.. lagipun duit ubat sikit aje. Lagi satu cuba hang kenen dgn orang jib kasi dia sedar sikit ... sebab aku dapat tahu ada usaha nak burukkan team kita.. Selamat berjuang saudara

Anonymous,  November 18, 2007 at 7:40 PM  

Ayuh kabiri
saudara marikan kita buatkan satu perhimpnan baru untuk lawan dgn BERSIH tu, Kumpulkan semua pemuda kita, putera dan puteri dan buat perhimpnan untuk 500,000 orang pulak. kita upah dan bayar depa dan kerahkan semua tentera pakai T shirt UMNO dan hadir berhimpunan. Tentera kalau dgn polis dan drekat 200,000 pangil lagi budak u, kolej dan maktab perguruan dan last sekali pemuda kita hantar 165 orang dan puteri 42 dan dicampur dgn orang asli mungkin kita dapat dekat 300000 bikin gegar itu KL, orang asli bagi naik bas dan nasi lemak dgn air kotak dah cukup. Budak u dan koleh bagi Tshirt dan pen pun, depa dah kelabu mata. Geng putera dan puteri bagi pisang dgn air pun dah cukup.. budget free. Cuba tanya bas ekspress nasional kalu dia boleh sponsor tambang... Lagi satu tentera dgn polis tak bayar bagi apa-apa bagi stand down pun dah cukup. Depa akan melompat sakan macam kera kena belacan.

Anonymous,  November 18, 2007 at 7:46 PM  

am wondering how can a minister go and speak like they are an uneducated human being. This doesn't shows that he is a figure to be respected or been taken seriously.

With the opposition have the guts to go on street rally like BERSIH for a more transparent government. More transparent rulling of the country is something to be called pondan. Therefore he is saying that our fore fathers, our fore mothers as pondans too.

Because Malaysia is build on a Street Protest as well! Well, at least that's been taught in school.


A history to lessons to who ever that forget about how Malaysia is build. Oh, I think our Prime Minister should read this too..

That's if he don't find history boring and fall asleep like what he always do in most of the meeting. He is the first prime minister ever caught sleeping but definitely

Anonymous,  November 18, 2007 at 11:53 PM  

orang Umno semuanya sama...tak boleh pakai punya...dari Pm sapailah pencacai...semuanya nak kayakan diri sendiri...perangai macam beruk!!!

Anonymous,  November 18, 2007 at 11:57 PM  

Hoi bro jinggo, berapa si beruk khairy tu bagi upah kat kau??? Kalau si beruk khairy tu bertanding lawan beruk di hutan ..aku lebih rela pangkah beruk di hutan haha...pigi dah Khairy BERUK.

Set pol,  November 19, 2007 at 5:47 PM  

Ayuh Jinggo ?

Hi Man, jinggo cuba kau tulis benda yang ada faedah kepada khairi tu, poltik milaege lah. Wujudkan pergolakan dgn orang no 2. bagi dia kelam kabut sikit dan sedar diri bahawa yang dayus man boleh perintah malaysia. Bibir merah bak saga, layak hanya kat belakang mati. Cuba hanya dapatkan kita punya bos tu keterampilan sikit, ajar dia bawak bersabar, kena bertenang jagn jadi macam orang gila.. lagi satu kontrol cara cakap bagi nampak matang sikit dan penuh dgn gaya. Jinggo aku harap hang buat satu lagi laman ni puji pulak Isteri baru bos kita. tentu nama engkau naik menjulang... senanglah sambar peluang. Jinggo come on jinggo... wang dan kuasa bikin engkau dan aku mabuk,,, namun aku yakin engkau akan cepat naik berbanding aku sebab bos hang tu tak lokek macam aku punya boss. kem sendiri pun tak pandang..... bodo punya orang

kakitidur November 20, 2007 at 1:08 PM  

Woi, beruk-beruk Khairy. Aku kesian kat kau semua. Nak hidup terpaksa jadi kaki jilat buntut hitam Khairy. Kat kampung aku di Sentul aku kesian betul tengok Ketua UMNO Kampung Setingarden. Depan rumah dia terpacak bendera UMNO dan dia ni pun memanglah ultra UMNO tapi bila developer Cina nak buat projek kat kg tu. Kau ketua UMNO ke balachi UMNO ke tak guna. Habis anak tangga PWTC Ketua UMNO tu panjat untuk minta tolong. Habis air liur dia keluar pohon simpati Dato Zul Menteri Wilayah. Kalau kata pergi jumpa Ketua UMNO bah. Batu tu dah tak terkira. Terkial-kial Ketua UMNO tu sampailah di satu pagi yang hening. Rumahnya tumbang oleh kontrektor Cina tu. Itulah hadiah dan balasan dari kesetiaan dan semangat menjilat dia tu. Duit kontrektor Cina tu lebih besar dari kesetiaan Ketua UMNO tu. Sekarang ni kalau nak jumpa BEKAS Ketua UMNO tu boleh pergi kat Kuala Selangor sebab dia dah pindah di sana tolong jaga kolam tangkap ikan. Dia ni dulu kalau cakap pasal UMNO..uuh dia saja nak menang..nak memang kan UMNO. Kalau kata jilat menjilat dia ni laghi terror dari korang. Tapi balasan nya. Moral of the storey. Orang besar dalam UMNO ni kalau dia susah korang beruk-beruk dia lah yang dia akan harapkan untuk defend dia tetapi bila tokay Cina datang dengan duit, habis beruk-beruk macam korang dikorbankannya.

KAWAN JINGGO,  November 20, 2007 at 2:51 PM  

ok lah aku akur tak panggil dah korang beruk.tapi manusia2 yang tak tau menghormati undang2 bolehkan..

so bg manusia2 yang tak menghormati undang2 ni,kalu sayang kan negara...tolong hormati undang2 yg telah dikeluarkan.
boleh ya...kalau tak suka dgn kerajaan yang ada skrg boleh buat pilihan dlm pelihanraya yg akan dtg.dan kalau setakat bising2 mcm ni tak tak daftar mengundi pun tak guna gak.

jadi minta semuja2 yg anti pada UMNO dan KHAIRY,boleh buat perhitungan dlm pilihanraya nanti.

kami disini yg pro UMNO dan Khairy berdoa agar kamu semua berjaya.

walau apa pun kami tetap yakin bahawasa nya UMNO dulu kini dan selamanya tetap dihati rakyat Malaysia.

UMNO TERUS MARA UNTUK RAKYAT MALAYSIA.

bro_jinggo November 21, 2007 at 11:27 AM  

Dipetik dari salah satu artikel www.kpmu.net

Raja Petra Kamarudin Raja Pembohong

Seorang pengkhianat, petualang dan pembelot, itulah antara gelaran yang sememangnya bersesuaian untuk diberikan kepada pengendali blog Malaysia-today.net, Raja Petra Kamaruddin (RPK) atas apa yang dilakukannya selama ini.

RPK yang sebelum ini begitu lantang memperjuangan kebebasan dan tidak lekang dengan artikel penipunnya dilihat semakin ghairah menulis isu-isu yang mampu menimbulkan kemarahan pihak-pihak tertentu dan seterusnya mencetuskan ketegangan antara dua kaum.

Malah Raja Petra yang kini tanpa pekerjaan tetap, tanpa segan silu mempersendakan Yang DiPertuan Agong, Institusi raja dan juga agama Islam dengan pelbagai pembohongan termasuk pengakuan menyatakan DYMM Tuanku Sultan Mizan memperkenan perhimpunan menuntut pilihanraya bersih dan adil.

Raja Petra Kamaruddin yang turut mendapat jolokan nama sebagai Raja Mat Jenin terlalu banyak mencipta kelemahan kerajaan. Banyak artikel dari laman web beliau (walaupun banyak juga tulisan yang diceduk dari blog lain) adalah berupa propoganda untuk melemahkan kerajaan kepimpinan Pak Lah yang sering tersasar dari fakta yang sebenar.

Kini raja Mat Jenin ini telah melampaui batas apabila beliau dengan sewenang-wenangnya menghina dan menghasut rakyat.Antaranya:

1) Menghina Yang Dipertuan Agong dan merosak institusi Yang Dipertuan Agong.

2) Menghina dan memperlekehkan kedudukan Islam sebagai agama rasmi persekutuan.

3) Ungkapan dan kenyataan dalam blog itu menghasut dan mengandungi unsur-unsur perkauman dengan tujuan menimbulkan rasa benci dan keganasan dikalangan rakyat Malaysia yang berbilang bangsa dan agama.

Biarpun isi kandungan didalam blog RPK ini melampaui batas kesabaran rakyat namun apa yang ingin dibangkitkan adalah penglibatan beliau dalam perhimpunan haram Bersih dan tindakan sesuka hati yang digunakan atas alasan pertalian darahnya dengan Yang DiPertuan Agong yang turut dipergunakan Anwar dalam menghidupkan ruh keganasan rakyat.

Apakah manusia seperti ini hendak kita biarkan terus menguasai mentaliti rakyat khususnya generasi anak muda?

Penghinaan terhadap raja kita dan agama kita jelas membuktikan Raja Petra adalah batu api yang besar untuk mencetuskan satu pergolakkan yang kurang baik bagi masyarakat kita di Malaysia.

Jika kita amati dengan teliti, kita dapat merasakan ada pihak yang sedang cuba membakar api perkauman dan ada pihak yang cuba melaga-lagakan bangsa Melayu dan bangsa-bangsa asing kerana tidak senang dengan keamanan dan keharmonian masyarakat majmuk di Malaysia

Lebih menjelikkan Raja Petra mahu membuktikan bahawa dia kebal dan tidak boleh disentuh, sebaliknya beliau juga lupa bahawa beliau adalah manusia biasa yang hidup dalam undang-undang yang di cipta oleh manusia dan bukannya undang-undang ciptaan Allah SWT yang boleh dirubah oleh manusia sendiri!

Fahaman yang sesat RPK wajar ditolak apabila dengan gah beliau menghalal apa yang haram.Sedih! Itulah perasaan yang timbul apabila RPK melonjakkan diri sendiri dengan mengatakan dirinya penuh berilmu lantas merendahkan orang lain apabila beliau mengatakan fahaman Islam yang diamalkan oleh orang Melayu kini adalah salah dan terpesong daripada ajaran yang asal.

Begitu sekali dakwaan RPK. Bangsa Melayu adalah bangsa yang beragama Islam. Memang benar ada yang tidak benar-benar mengikuti seperti apa suruhan-NYA yang asal.

Contoh terdekat adalah RPK sendiri. Jika benar seperti yang dinyatakan oleh beliau yang beliau berpegang pada ajaran asal Islam, mengapa beliau begitu galak membuat fitnah? Adakah dalam Islam asal membenarkan penyebaran tohmahan dan menghina kerajaan serta pemerintah?

Adakah dalam Islam asal membenarkan ummatnya keluar masuk gereja, berkata ‘jika aku kristian sekalipun’ dan minum arak contohnya, tidak salah dan dihalalkan?Adakah benar begitu? Ajaran asal yang manakah yang dituruti itu?

Memang benar sebagai manusia biasa pasti ada kesalahan yang dilakukan. Namun, sebagai manusia biasa juga kesalahan yang dilakukan itu tidak harus diulangi.

Siapa beliau untuk jadi penilai? Tidak layak untuk RPK mengatakan orang Melayu Malaysia tidak mengikuti ajaran Islam yang asal. Masakan negara luar memberi pengiktirafan kepada Malaysia sebagai sebuah negara Islam serta mengatakan cara dan pelaksanaan Islam kita bersesuaian dengan masyarakat majmuk Malaysia, jika benar ikutan kita salah?

RPK sebenarnya sudah nyanyuk dan wajar disumbat ke penjara atas hasutan yang boleh mempengaruhi pemikiran rakyat. Gejala ini perlu ditangani yang mana ianya kini hampir dapat mempengaruhi rakyat Malaysia dan selagi Raja Petra tidak ditahan dan disimpan atas akta ISA, maka lebih ramai rakyat yang biadab akan lahir seperti Namwee yang manghina lagu kebangsaan kita menjelang kita menyambut kemerdekaan.

Sebagai rakyat yang prihatin pada nasib nusa bangsa, bersama kita berkempen dan menyeru agar akta ISA dikenakan ke atas kedu-dua pengkhianat bangsa dan agama ini.Apatah lagi dengan melibatkan DYMM Yang DiPertuan Agong dan Raja-Raja Melayu dalam isu politik sememangnya tidak boleh dimaafkan dan amatlah biadap.

Mr.Crowley,  November 21, 2007 at 3:37 PM  

baik korang mengucap byk2...

ulama' (Hj. Hadi AWang) korang kata beruk...ish3 ngucap weii...

memang UMNO berjaya melahirkan belia2 supaya tak hormat ulama'....

lepas ni aku tak pelik knp sesetangah area KL mengalami gegaran gempa bumi...

sbb belia UMNO byk tak hormat ulama'...sepatutnya org2 mcm ko je kena musibah mcm tu.

mcm pemimpin2 UMNO juga yg selalu mengenepikan pendapat MUFti utk kepentingan politik....

Anonymous,  November 22, 2007 at 10:01 AM  

Salam Perjuangan,

Mr.Crowley said...
baik korang mengucap byk2...

ulama' (Hj. Hadi AWang) korang kata beruk...ish3 ngucap weii...

memang UMNO berjaya melahirkan belia2 supaya tak hormat ulama'....

lepas ni aku tak pelik knp sesetangah area KL mengalami gegaran gempa bumi...

sbb belia UMNO byk tak hormat ulama'...sepatutnya org2 mcm ko je kena musibah mcm tu.

mcm pemimpin2 UMNO juga yg selalu mengenepikan pendapat MUFti utk kepentingan politik....

Komen....

sudah la ko Mr.Crowley konon nak nasihat org... yg dalam momen ko lepas-lepas mencarut, mencaci, memaki, buat fitnah dan tomahan pada org lain tu tak apa lah...

ko ni bertopengkan apa pun tak taulah kejap macam alim... kejap mencarut dAN MEMAKI SUKA HATI KO JE... ini ke contoih org nak dengar dan ikut... sudah lah...

kawan-kawan renung-renungkan dia nie sure khadam taksub pembangkan... hati-hati

Anonymous,  November 22, 2007 at 10:06 AM  

Ulama sejati :
harus kita ikuti dan patuhi.
kata-kata lembut penuh hikmah.
lembut tutur kata budi bahasa terpuji.
berpandangan jauh.
mementingkan perpaduan masyarakat.
mengambil jalan sederhana dan tidak bersikap berlebihan.

ULAMAK PAS ( singkatan Ular Dalam Semak)

bahaya imej dan bertopengkan Islam semata-mata untuk kekuasaan dan pengaruh...
Imej je Islam tapi tingkah laku tak mencerminkan ciri Islam...
Berjubah berketayap... mencarut mencaci maki... buat fitnah... inkah Islam... fikir dan renugkanlah...

Ulama PAS ini sifat dan tingkah lakunya serupa seperti ulama akhir zaman yg telah diperjelaskan Allah SWT dan Rasulullah SAW. hati-hati lah...

kakitidur November 22, 2007 at 5:35 PM  

Ni aku ada cerita pada orang-orang yang buta hati. Kat kampung aku di Sentul dulu ada seorang mat dia ni orang kuat UMNO lah. Hari-hari kerja dia asyik-asyik hina dan keji orang-orang PAS. Satu hari kalau tak hina tak boleh tidur dia. Satu hari dia sakit tenat dan apabila nazak (sakaratulmaut)keluarga dia yang memang orang kuat UMNO sibuk panggil kawan-kawan dia dalam UMNO untuk tolong baca yassin tapi mereka ni hanya boleh duduk tengok dia sedang sakaratulmaut tu. Bukan apa sebab tak tahu baca alquran. Masa dia meninggal dunia yang aku tahu tak seorang pun yang ajar dia mengucap atau bacaan yassin kedengaran. Lepas dia meninggal dunia lagi pelik sebab tak seorang pun tahu cara nak menguruskan mayat dia. Dia meninggal pagi sampai tengahari tersadai kat katil sebab orang takut nak pegang. Akhir-akhir sekali terpaksalah pergi kepada seorang alim (orang PAS) untuk tolong menguruskan jenazah. Nasib baik orang PAS tu tak kecil hati dengan perbuatan si mati tadi dan menguruskan jenazah simati sehingga masuk kekubur. Aku tahu cerita itu sebab aku dulu orang UMNO dan aku sendiri ada disitu menyaksikan kejadian itu. Malu aku. Masa hidup hina orang PAS masa mati baru cari untuk tolong uruskan mayat. Memang dah kenyataan orang yang masuk UMNO sekarang ni semuanya sebab ada kepentingan. Itu sebablah orang-orang yang masuk UMNO sekarang ni tak ada kualiti dan tak ada pelajaran. Sebab kalau kita ada pelajaran dan pengetahuan ugama kita tak akan masuk UMNO sebab kita semua tahu apa sebenarnya UMNO ni. Tempoh buat dosa dan noda. Sekarang ni saya dah keluar UMNO dan tak campur dengan mereka lagi sebab saya mengerti dan faham bahawa setiap manusia tu takkan kekal lama dan mereka akan mengadap Allah satu hari nanti.

Anonymous,  February 11, 2008 at 2:55 PM  

Pemuda UMNO bagai Barua.kakai bodek!!!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP