Tuesday, November 6, 2007

Amaran Pemuda UMNO Kepada Pembangkang




http://www.kpmu.net/

Pemuda UMNO telah menukar tradisi perhimpunan tahun ini dengan menayangkan klip video selama 15 minit yang memaparkan mengenai perjuangan bekas ketua-ketua Pemuda sebelum ini.

Tayangan video tersebut adalah sebagai tanda mengiktiraf dan menghargai perjuangan pemimpin-pemimpin Pergerakan Pemuda yang lepas, kini dan yang akan datang.

Menurut Dato’ Seri Hishammudin Tun Hussien, ini kerana tanpa adanya perjuangan pemimpin-pemimpin terdahulu, tidak mungkin barisan Pemuda sekarang ini mampu berdiri sebagai sebuah pertubuhan yang berpandangan luas dan global.

“Saya menyeru agar Pergerakan Pemuda UMNO menitik beratkan perjuangan parti dan kesemua ahli hendaklah menghayati perjuangan ketua-ketua Pemuda terdahulu” ujar beliau.

Dalam ucapan dasar itu juga, Dato’ Hishammudin turut menemplak pihak pembangkang yang sering mempertikaikan tindakannya terutama sekali berkaitan tindakannya yang mengucup keris Panca Warisan di dalam perhimpunan Pemuda yang lalu.

Tambah belau, Pergerakan Pemuda UMNO mengambil sikap untuk tidak melayan sebarang isu yang cuba dibangkitkan oleh mereka-mereka yang tidak bertanggunjawab terutamanya dari pihak parti pembangkang.

Katanya, pihak pembangkang sebelum ini telah mensensasikan dengan menganggap keris telah dijadikan sebagai lambang pergaduhan oleh beliau. Walhal, apa yang cuba dipertontonkan oleh beliau dalam perhimpunan Pemuda yang lepas sebagai menzahirkan bahawa keris adalah lambang kemelayuan dan simbol kesatuan orang-orang Melayu.

Para perwakilan yang berada di dalam dewan yang sebelum ini kelihatan begitu khusyuk menghayati bait demi bait ucapan Ketua Pemuda akhirnya bertukar gemuruh dengan tepukan sebaik sahaja mendengar amaran tersebut daripada Dato’ Seri Hishammudin Tun Hussien ketika itu.

20 comments:

org kuat hisham,  November 7, 2007 at 1:17 AM  

Sudah pasti pembangkang berasa getar mendengan amaran dari datuk seri hisham.

Kalau berani sahutlah cabarannya.

Kami tak takut,  November 7, 2007 at 12:40 PM  

Yer ker berdebat pun penakut inikah pula ugutan si pondan tua.Takyahlahh jaga harta tu elok-elok nanti kat kubur kena soal jawab nanti.Baru tahu.Dan kami cabar org kuat hisham sila terima perdebatan kami tentang demokrasi.Kami cabar kamu..Kami sediakan tempat.Buat live ok... Jgn setakat kat sini berani tapi kena terima cabaran kami

Pro Khairi J,  November 7, 2007 at 8:16 PM  

Politik melayu membina dan menyembah berhala mereka sendiri….

Acapkali bila kenyataan ini diucapkan maka bertebaranlah org2 yg kononnya pendokong bangsa melayu akan mengecam.. tarik biasiswa pelajar tersebut, tak sedar diuntung.. lupa diri… tak kenal bangsa melayu dan lain2 lagi. Namun apa yang menjadi persoalan melayu sendiri kuarng arif tentang demokrasi, jumud dan berada dalam keadaan yang dipanggil “selesa”. Justeru itu, bangsa melayu yang totoknya melayu akan diperkuda sepanjang masa oleh mereka yg pandai mengambil kesempatan dan memanipulasikan keadaan tersebut.

Ini bukanlah kenyataan dangkal serta melulu tanpa asas yang munasabah,, bayangkan dari segi politik mereka mengundi bagi menentukan kalah atau menangnya pemimpin pilihan mereka. Mereka sebenarnya memiliki hak untuk menjatuh dan menaikkan seseorang pemimpin namun apa yang berlaku bila orang melayu mengundi, pemimpin tersebut memperkudakan mereka sendiri. Mereka datang merayu “tolonglah Dato’ anak saya nak ke universtiti, tetapi tidak ada wang, tolonglah Tan Sri, bisnes saya mengalami kerugian,.. tolonglah Datin, saya menghadapi masalah rumahtangga dan pelbagai lagi yang dipohon pertolongan hatta secawan kopi pun nak diminta dibayar oleh ahli politik. Mereka sanggup mencium bukan sahaja tangan tetapi juga menj..… punggung seandainya ahli politik itu memiliki kuasa. Bila ditindas atau dizalimi maka berkatalah melayu “Mereka org besar, ada kuasa tak mampu dilawan, jadi kena akur walaupun mereka terpaksa melulut dan merayu untuk dilepaskan”.

Kenapa melayu tidak menggunakan kuasa undi yang dimiliki bagi mengajar pemimpin yang seumpama “ Samy Velu, Rafidah Aziz, dan pelbagai golongan pemimpin yang membina kekayaan secara haram dari segi politik. Mereka menyembah dan melutut kerana kuasa yang diberikan oleh mereka sendiri. Ini seumpama kaum Quraisy yang membina berhala dari batu2 dan menyembahnya demi untuk mendapat keuntungan yang belum tentu. Jadi melayu perlu keluar dari kepompongnya dan fahaman jumud bahawa hanya BN saja yang mampu memerintah Negara. Bukankah mereka membina berhala dalam diri dan sekeliling mereka sendiri. Pemimpin kalau mengikut PM sekarang perlu menjadi HAMBA RAKYAT dan berjuang untuk rakyat, namun apa yang berlaku mereka atas nama demokrasi telah MEMPERHAMBAKAN RAKYAT terutamanya MELAYU, Kesiannya bangsaku.. Selamat Hari Raya untuk Sayangku Aida Maaf Zahir dan B

parangsasau,  November 7, 2007 at 8:48 PM  

AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

Anonymous,  November 7, 2007 at 10:40 PM  

belahlah pondan siam! kalau takat nak hunus keris melalak macam orang gila siapa pun boleh! marilah bertarung sebagai anak jantan! tengok perut siapa yang terburai dulu! jangan lari bila dah masuk gelanggang! pondan bodoh! kalau hebat di atas katil sahaja buat apa?

Anonymous,  November 7, 2007 at 11:34 PM  

yelah kalau guru kencing berdiri anak murid tentunya kencing berlari! Hoi Hisham janga anda terlupa tentang perbuatan anda memanjat pagar untuk mengibarkan bendera UMNO! Adakah itu perbuatan yang boleh dianggap matang? Adakah itu dianggp menjaga sensitivit kaum-kaum lain? Kalau anda sendiri bersikap seperti budak tahun 1 jadi jangan nak harap pemuda umno matang menghadapi isu-isu semasa! Mencabut keris dan berteriak memberi isyarat yang jelas kepada umum yahg anda dah gila nak bunuh orang! Jadi janganlah nak berdalih lagi! Ingat bukan anda serta puak-puak ekstremis anda mampu bermain dan bertarung dengan keris sahaja! kalau berani cubalah! Nak tengok siapa tikam siapa dulu!

pejuang rakyat,  November 8, 2007 at 1:16 AM  

Wahai pemuda setakat kamu kami tak takut apatah lagi dengan polis.Kami pastikan umno ni dimalukan seperti golkar.Ingat suara rakyat suara keramat bukan suara kera-kera.

Anonymous,  November 8, 2007 at 4:18 AM  

Terlebih dahulu syabas kepada semua tenaga penggerak BERSIH kerana bersungguh-sungguh di dalam menjayakan Perhimpunan 100,000 rakyat di Dataran Merdeka pada 10 Nov ini nanti. Syabas juga kepada semua NGO dan parti-parti pembangkang yang telah memberikan komitmen di dalam membersihkan amalan demokrasi di negara kita ini.

Saya ingin merujuk kepada kenyataan menantu Pak Lah iaitu Khairi Jamaludin yang telah disiarkan di dalam web Malaysiakini hari ini (06 Nov 2007). Beliau seperti dengki, takut dan gementar dengan rancangan perhimpunan tersebut lantas memberi ungkapan rakyat yang akan berhimpun pada 10 Nov ini nanti umpama `beruk dijalanan'. Beliau mencabar agar parti-parti yang terlibat untuk turun dalam pilihanraya bukannya di jalanraya.



Ternyata menantu Pak Lah sememangnya tidak cerdik maka sewajarnya lah di kawasan beliau sendiri ahli-ahli UMNO memperlekehkannya. Tidakkah selama ini parti-parti pembangkang terus menyertai pilihanraya walaupun amalan pilihanraya di negara ini sememangnya kolot sekolot beliau juga?

Bagi saya, lebih mulia jadi beruk dijalanan yang berbakti kepada masyarakat daripada menjadi seperti beliau umpama `anjing' yang menyalak di dalam Dewan PWTC dan di depan media sahaja, tetapi apa yang beliau buat untuk rakyat? Bila pembangkang pelawa untuk berdebat kecut perut, tetapi depan ahli-ahli UMNO atau depan media beliau lah orang yang paling kuat `salakkannya'.


Kesimpulannya, adalah lebih mulia jadi `beruk' dari jadi `anjing'. Selamat berjuang pendukung keadilan.


ZULHAZMI NS

Anonymous,  November 8, 2007 at 4:26 AM  

Oleh Pak Tam Mat

Detikdaily.net

Wauu, bagi saya, laporan polis Johari Ismail (bukan Johari Baharom), seorang ahli Umno dari Segamat, Johor, yang dibuat pada petang tadi, di Balai Polis Dang Wangi adalah berita menggemparkan hari ini, tapi saya pasti ia tidak akan disiarkan oleh akhbar-akhbar esok, ketika Presiden Umno akan menyampaikan ucapan dasarnya.

Pendedahan Johari, 49, tidak boleh dipandang remeh. Beliau mempunyai bukti kukuh tentang satu konspirasi yang diterajui oleh Dollah Badawi sendiri, bagi menggagalkan percubaan Tun Dr Mahathir untuk hanya menjadi salah seorang perwakilan Umno bahagian Kubang Pasu ke perhimpunan agung Umno tahun lepas.


Johari ada bukti dan pihak polis mesti menyiasat aduannya secara telus dan jujur. Jangan hanya kerana beliau membuat aduan kepada batang tubuh Menteri Keselamatan Dalam Negeri dan Perdana Menteri, maka segala keterangan yang diberikan kepada polis akan dihumban ke dalam tong sampah pula. Ataupun, apakah kita memerlukan satu lagi suruhanjaya diraja bagi menyiasat aduan ini, kerana amat bodohlah kita jika menaruh harapan bahawa pihak polis akan menyiasat aduan Johari itu secara menyeluruh dan dari segenap aspek.

Saya minta agar laman-mana berita alternatif seperti Harakahdaily dan malaysiakini dapat memberikan ulasan khas mengenai laporan polis ini, khususnya bagi membongkar secara detail apa sebenarnya tugasan yang diputuskan oleh mesyuarat Majlis Tertinggi Umno untuk menggagalkan hasrat bekas Presiden Umno untuk hadir dalam perhimpunan agung parti yang pernah diterajuinya selama lebih 20 tahun. Tanpa malu Mahathir diperlakukan sedemikian rupa sehingga sanggup MT Umno memalukan beliau apabila akhirnya impian Mahathir itu digagalkan selepas perwakilan Umno Kubang Pasu disogok dengan rasuah politik.


Akhbar-akhbar akan cuba memendamkan laporan polis yang menggemparkan itu. Mereka tidak mahu fokus perhimpunan Umno kali ini lari daripada agenda asalnya, iaitu puja-puji buat Dollah. Paling tidak disukai Abdullah apabila nama Mahathir akan disebut-sebut oleh perwakilan terutama dengan membandingkan ketokohan bekas PM keempat itu dengan segala kelekehan dan kedaifan Abdullah.

Menceritakan bagaimana komplot untuk memalukan Mahathir pastinya tidak disenangi Pak Lah, apa lagi ketika majoriti ahli-ahli Umno di peringkat akar umbi mula mempersoalkan kewibawaan pak Lah dalam mengemudi negara. Orang ramai masih mengingati kehebatan Mahathir meskipun kepimpinan Mahathir juga penuh dengan segala pancaroba. Mahathir mungkin mempunyai rekod buruk namun beliau tetap dihormati sebagai seorang negarawan. Dan tokoh seperti Mahathir diperlakukan secara yang tidak sepatutnya oleh Abdullah dan MT Umno sendiri. Dan hal ini dibuktikan oleh laporan polis Johari.

Anonymous,  November 8, 2007 at 4:26 AM  

Oleh Pak Tam Mat

Detikdaily.net

Wauu, bagi saya, laporan polis Johari Ismail (bukan Johari Baharom), seorang ahli Umno dari Segamat, Johor, yang dibuat pada petang tadi, di Balai Polis Dang Wangi adalah berita menggemparkan hari ini, tapi saya pasti ia tidak akan disiarkan oleh akhbar-akhbar esok, ketika Presiden Umno akan menyampaikan ucapan dasarnya.

Pendedahan Johari, 49, tidak boleh dipandang remeh. Beliau mempunyai bukti kukuh tentang satu konspirasi yang diterajui oleh Dollah Badawi sendiri, bagi menggagalkan percubaan Tun Dr Mahathir untuk hanya menjadi salah seorang perwakilan Umno bahagian Kubang Pasu ke perhimpunan agung Umno tahun lepas.


Johari ada bukti dan pihak polis mesti menyiasat aduannya secara telus dan jujur. Jangan hanya kerana beliau membuat aduan kepada batang tubuh Menteri Keselamatan Dalam Negeri dan Perdana Menteri, maka segala keterangan yang diberikan kepada polis akan dihumban ke dalam tong sampah pula. Ataupun, apakah kita memerlukan satu lagi suruhanjaya diraja bagi menyiasat aduan ini, kerana amat bodohlah kita jika menaruh harapan bahawa pihak polis akan menyiasat aduan Johari itu secara menyeluruh dan dari segenap aspek.

Saya minta agar laman-mana berita alternatif seperti Harakahdaily dan malaysiakini dapat memberikan ulasan khas mengenai laporan polis ini, khususnya bagi membongkar secara detail apa sebenarnya tugasan yang diputuskan oleh mesyuarat Majlis Tertinggi Umno untuk menggagalkan hasrat bekas Presiden Umno untuk hadir dalam perhimpunan agung parti yang pernah diterajuinya selama lebih 20 tahun. Tanpa malu Mahathir diperlakukan sedemikian rupa sehingga sanggup MT Umno memalukan beliau apabila akhirnya impian Mahathir itu digagalkan selepas perwakilan Umno Kubang Pasu disogok dengan rasuah politik.


Akhbar-akhbar akan cuba memendamkan laporan polis yang menggemparkan itu. Mereka tidak mahu fokus perhimpunan Umno kali ini lari daripada agenda asalnya, iaitu puja-puji buat Dollah. Paling tidak disukai Abdullah apabila nama Mahathir akan disebut-sebut oleh perwakilan terutama dengan membandingkan ketokohan bekas PM keempat itu dengan segala kelekehan dan kedaifan Abdullah.

Menceritakan bagaimana komplot untuk memalukan Mahathir pastinya tidak disenangi Pak Lah, apa lagi ketika majoriti ahli-ahli Umno di peringkat akar umbi mula mempersoalkan kewibawaan pak Lah dalam mengemudi negara. Orang ramai masih mengingati kehebatan Mahathir meskipun kepimpinan Mahathir juga penuh dengan segala pancaroba. Mahathir mungkin mempunyai rekod buruk namun beliau tetap dihormati sebagai seorang negarawan. Dan tokoh seperti Mahathir diperlakukan secara yang tidak sepatutnya oleh Abdullah dan MT Umno sendiri. Dan hal ini dibuktikan oleh laporan polis Johari.

Anonymous,  November 9, 2007 at 12:12 PM  

Siapa beruk di jalan dan siapa pula beruk di PWTC?
Murtadza Ibrahim
Fri | Nov 09, 07 | 7:47:17 am MYT
Analisis Samsuri Roslan dalam laman Detikdaily.net mengenai calon-calon Ketua Pemuda Umno bagi menggantikan Dato' Seri Hishamuddin Hussein, menarik perhatian saya, terutama apabila bekas Pengarang Rencana akhbar Watan itu meletakkan Dato' Shahrir Abd Samad, Pengerusi PAC (Jawatankuasa Kira-Kira Awam) sebagai tokoh paling layak meskipun umurnya tidak lagi "pemuda".



Sila layari www.englishsection.com untuk Laman Utama English Section atau www.harakahdaily.net/wap/ untuk melayari HarakahDaily.Net menggunakan telefon bimbit GPRS (General Packet Radio Service) anda.

Mungkin Samsuri mempunyai alasan dan analisis sendiri tetapi ramai berkongsi pendapat bahawa menantu Perdana Menteri, Khairy Jamaluddin sememangnya kurang layak mengetuai Pemuda, malah anak Tun Dr Mahathir Mohamad, Mukhriz dikira lebih matang untuk mengemudi sayap kanan Umno itu.

Dalam perhimpunan agung Pemuda Umno di PWTC baru-baru ini, Khairy sebagai Naib Ketua Pemuda Umno diberi peluang untuk berucap dalam sesi penggulungan. Beliau berucap agak lantang dengan sedikit angkuh. Dalam ucapannya itu, antara lain Khairy menyebut: "Pada masa akan datang, siapa saja (ahli-ahli Pemuda Umno) yang tidak berani menghunus keris dan menjulang keris Panca Warisan, mereka adalah pengkhianat kepada bangsa dan parti."

Selain itu beliau juga mengingatkan parti pembangkang supaya menggunakan gelanggang yang betul iaitu pilihan raya umum jika mahu "melawan kerajaan" dan bukannya cuba menjadi hero dengan menganjurkan perhimpunan haram: "Jangan keluar di jalan raya, jangan cuba jadi hero di jalan raya, jangan buat seperti beruk di jalan raya."

"Kalau betul nak lawan, lawan dalam gelanggang sebenar, lawan seperti jantan dalam gelanggang sebenar, pilihan raya umum akan datang, kita lawan," tegas menantu Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi ini dengan penuh semangat berapi-api. Khairy juga meminta agar polis menangkap dan mengambil tindakan tegas terhadap sesiapa sahaja yang hadir di Dataran Merdeka, 10 November 2007, dalam perarakan raksasa menuntut pilihan raya yang bersih dan adil.

Khairy menuduh dan mencerca rakyat prihatin, pemimpin pembangkang dan aktivis NGO sebagai "beruk-beruk" di jalan raya hanya kerana mahu menghadap Yang di-Pertuan Agong bagi memulihkan proses demokrasi yang teruk tercemar. Maka, apabila Ketua Umum KeADILan, Dato' Seri Anwar Ibrahim, Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Presiden PAS, Dato' Seri Abdul Hadi Awang turut hadir, malah mengetuai perhimpunan aman itu nanti, maka bagi Khairy, mereka juga umpama "beruk-beruk" di jalan raya.

Begitulah hebatnya "keberanian" Khairy membuat tuduhan dan cercaan kepada sesiapa sahaja yang dilihat bakal menggugat kerajaan pimpinan bapa mentuanya.

Jika menantu Presiden Umno ini begitu celupar menuduh pemimpin-pemimpin pembangkang, aktivis NGO dan rakyat prihatin sebagai "beruk-beruk", bagaimana pula dengan pergerakan Pemuda Umno itu sendiri?

Dalam persidangan yang lalu, wakil Pemuda Umno Negeri Sembilan semasa berucap mengucapkan tahniah di atas perlantikan Khairy sebagai Timbalan Presiden FAM. Bagaimanapun, ketika begitu bersemangat memuji menantu Presiden Umno itu, ia disambut dengan suara lantang, "bodek!!", daripada kalangan pemerhati perhimpunan. Seolah-olah mahu menunjukkan mesej tertentu, tepukan gemuruh diberikan kepada ucapan Dato Seri Hishamuddin Tun Hussien.

Apakah suara-suara yang "mengherdik" perwakilan yang memuji Khairy itu juga boleh dikategorikan sebagai "beruk-beruk" di PWTC kerana menganggu perwakilan Negeri Sembilan berucap? Kenapa "beruk-beruk" di PWTC ini hanya "mencerca" perwakilan yang memuji menantu Abdullah itu tetapi tidak kepada pemimpin Pemuda Umno lainnya?

Pada tahun 2004, dalam persidangan tahunan Pemuda Umno juga, para perwakilan "boo" sebanyak dua kali apabila nama Khairy disebut Pengerusi Tetap ketika itu, Tan Sri Khalid Yunus. Apakah "beruk-beruk" dalam dewan ketika itu menjelma kembali pada tahun ini, dan mahu melakukan perangai yang sama? Soalnya, siapa "beruk dan siapa pula menjadi "bapa beruk-beruk"?

Sebagai pemimpin pelapis yang mahu menunjukkan kehebatannya, Khairy tidak perlu berucap dengan nada "mencerca" terutama dalam majlis-majlis yang formal yang dihadiri oleh para Pemuda Umno dari seluruh negara dan menjadi tumpuan media dan orang awam. Carilah istilah-istilah yang lebih sesuai walaupun untuk menzahirkan satu perasaan marah atau bertujuan untuk menunjukkan dirinya sebagai hero Umno bagi berdepan dengan pembangkang.

Mungkin kerana mahu menunjukkan lagi kehebatannya, Khairy menyebut "bonda baru" yang ditujukan kepada isteri baru bapa mentuanya, Datin Seri Jeanne Abdullah yang turut hadir dalam dewan persidangan Pemuda Umno itu. Jenaka ini disifatkan agar keterlaluan dan mungkin kurang manis sebagai adab anak dengan ibu sehingga Khairy terpaksa menyebut Jeanne sebagai "bonda' sahaja. Itu pun setelah beliau mendapat teguran salah seorang anggota Exco Pemuda yang berada di atas pentas bersamanya.

Walaupun Khairy mungkin mahu berjenaka dengan "bonda barunya" itu tetapi ia menggambarkan peribadi sebenar menantu Presiden Umno ini yang kini begitu ghairah mengatur strategi untuk bukan sahaja menjadi bakal Ketua Pemuda tetapi mahu mencipta sejarah sebagai Perdana Menteri Malaysia pertama yang berumur di bawah 40 tahun!

Khairy mahu membuktikan bahawa dirinya begitu hebat, berpengaruh, sekali gus penuh kontroversi dan berani untuk berdepan dengan apa saja asakan pembangkang, walaupun pada hakikatnya beliau terlalu mentah dari segi pengalaman dan kematangan.

Beliau mahu membuktikan segala-galanya dalam waktu singkat dengan tergesa-gesa dan berlari (sebenarnya terbang) pantas menjulang naik semasa bapa mentuanya, Abdullah masih mengungguli puncak kuasa. Tetapi pada waktu sama dia ibarat "tin yang diisi separuh air". Bila digoncang memang berbunyi walaupun isinya hanya separuh sahaja.

Khairy mungkin tidak menghadapi masalah besar untuk dipilih sebagai calon BN di mana-mana kawasan yang selamat, dan seterusnya dilantik Abdullah ke jawatan strategik dan berpengaruh. Malah tanpa bertanding pun, Khairy masih boleh dilantik sebagai Senator dan kemudiannya boleh menyandang posisi hebat sebagai persiapan menggantikan Abdulah sebagai Perdana Menteri kelima nanti.

Namun begitu, mampukah Abdullah mampu mengulangi kejayaan besar yang diraihnya dalam pilihan raya umum Mac 2004 lalu? Jika Abdullah gagal menunjukkan prestasi cemerlangnya, mungkinkah ada gerakan dalaman Umno untuk menyingkirnya?

Hanya rakyat yang boleh menunjukkan jalan kepada Abdullah dan Khairy siapa sebenarnya yang akan menjadi "beruk" nanti. Apa pun, memetik kata-kata penulis buku politik, Yahya Ismail, bahawa persidangan "raja-raja beruk" sudahpun bermula baru-baru ini, yang membabitkan 'bapa beruk, anak beruk dan menantu beruk"! Pak Ya, Pak Ya ...

Anonymous,  November 10, 2007 at 8:40 AM  

parangsasau said...
Kalau saya jadi Khairy saya pun akan mengarahkan pihak Polis membuat tangkapan terhadap pimpinan dan peserta Himpunan.
Kerana perhimpunana tersebut adalah perhimpunan haram.Permit tidak diluluskan dan tidak akan dapat permit langsung.
-----------------------------------
AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

November 7, 2007 8:43 PM


parangsasau said...
AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

November 7, 2007 8:44 PM

Anonymous,  November 10, 2007 at 11:48 PM  

amaran taik kucing serta taik binatang-binatang kelas bawahan! Hoi tak buleh pakai lah! Tak usah nak bertempik macam orang gila di atas pentas sambil menghunus keris kontot yang kononnya mewakili segala bangsa serta haiwan kelas bawahan! Kini terbukti dengan perhimpunan Bersih rakyat sudah muak dengan segala kepala hotak dan mak nenek bodoh kamu tu! Dahlah bungkus tikar engkorang dan letaklah jawatan secara terhormat terutamanya budak-budak bodoh serta bengong di tingkat 4! Ugutan cercaan dan segala sumpahan kamu dah tak boleh pakai! Baik berambus sekarang sebelum ditendang keluar macam kera mabuk di pusat karaoke oleh bouncer! Malu ooi! Punggung kena sepak! Hahaha!

KaptenMalaysia,  November 12, 2007 at 5:23 PM  

rasa2 ko beruk jinggo...UMNO bleh ke anjurkan perhimpunan seramai tu..hahahaha...kalau anjur pun mesti kena keluarkan peruntukkan besar punya hahahaha....

sbb beruk2 UMNO mana nak berhimpun free2 je ....mesti nak kena sediakan pisang 8 tan hahahahahaha....

KaptenMalaysia,  November 12, 2007 at 5:26 PM  

nampak gayanya Beruk oxford gigit jari lah lepas ni hahahahaha

Dr. Stein,  November 13, 2007 at 4:57 PM  

takutnyeeee..

cabaran datuk hisham tu aku ingat ayam pun tak takut weiiii..

dia tak tau ke keris yg dia pegang tu nantilah yg akan terbenam di punggung beliau sendiri...

Dr. Stein,  November 14, 2007 at 11:00 AM  

Kepada yg kutuk perhimpunan BERSIH dan penyokong setia UMNO tahniah anda terbukti seorang yang begitu tinggi semangat cintakan Paklah dan menantu beruknya . Namun begitu boleh diperincikan anda juga seorang yang disenaraikan seperti berikut:

1) suka makan pisang (mcm beruk)
2) rela diperbodohkan UMNO setelah mendapat habuan pisang tersebut.
3)tak tahu undang2 hak asasi manusia
4)matematik fail( UPSR)
5)taksub dgn pemimpin yg kuat tidur mcm paklah.
6)pengkhianat bangsa melayu
7) muslim dgn mahzab imam Hadhari (mahzab ni lebih suka anjur konsert2 dan pesta2)
8)fitnah pembangkang kafir sedangkan dia tak tau dia tu yang dia dah lama kafir.
9)tak sayang keturunan dia masa hadapan kelak (suka tgk anak cucu dia merempat masa akan dtg)
10)minda bukan setakat cetek malah dungu.(tak bleh nak beza samada diri dia dikelentong atau tidak oleh BN)
11)tak tahu warna kuning itu warna di Raja sbb tu rakyat membawa tema warna kuning.
12)selalu percaya kelentong dan fitnah ketua2 UMNO mereka terhadap pembangkang.(org jenis ni kalau ketua2 diorg ckp lembu boleh berkata2 pun silap2 diorg percaya)
13)tak emosional langsung walaupun kena tipu berkali-kali(org jenis memang takde perasaan malu)
14)suka menyokong membuta tuli ketua2 dungu mereka (kalau sokong membuta tuli ketua2 pembangkang yang berwibawa takpe asalkan jgn ketua2 dungu mcm UMNO)
15)berpendidikan tapi dungu dan tahap kebodohan menyamai org tak habis sekolah rendah.
16)tak suka langgar undang2(kononnya) tapi bodoh pasal undang2.
17)suka berkawan dgn penternak babi
18) memandang babi lebih mulia dari manusia.
19) tak rasa bersalah bila tertembak manusia tapi kecut telur tgk babi
20) suka harga barang2 naik sbb mereka2 ni jenis berduit dan tak kisah sbb tiap2 bulan tokey judi dan penternak babi sponsor duit poket.

kakitidur November 14, 2007 at 2:22 PM  

KJ for Ketua Pemuda UMNO!
KJ for Ketua Pemuda UMNO!
KJ for Ketua Pemuda UMNO!

Clorok,  November 16, 2007 at 2:50 PM  

Sedangkan naga sanggup ku lawan, inikan pula cicak mengkarung...

Apa kelas amaran ketua pemuda Umno tu!! Sedangkan amaran Polis pun kami tak heran, inikan pula dari ketua bapok yg pengecut utk berdebat secara 'live'...

Anonymous,  January 5, 2008 at 2:35 AM  

KJ...Kontol Jolok

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP