Thursday, October 25, 2007

Siri Jelajah Pemuda Bersama Dr Sheikh Muszaphar Keseluruh Negara-Khairy

Penulis : jinggo

Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin menyuarakan hasrat untuk mengadakan siri jelajah keseluruh negara bersama angkasawan pertama negara, Dr Sheikh Muszaphar Shukor.

Program tersebut bertujuan untuk memberi peluang kepada generasi muda berkongsi pengalaman selain menyuntik minat menerokai angkasa lepas.

Menurut Khairy, usaha tersebut bakal memberi peluang kepada generasi untuk mengikut jejak Dr Sheikh Muszaphar yang menjadi kebangaan negara hari ini.

Beliau telah memaklumkan perkara tersebut kepada Dr Sheikh Muszaphar bahawa beliau memang berminat untuk mengadakan kerjasama dengan Dr Sheikh untuk menjelajah ke seluruh negara dengan tujuan berjumpa golongan muda serta belia yang lain.

Khairy berpendapat matlamat Pemuda hanyalah untuk membolehkan angkasawan pertama negara itu berkongsi pengalaman serta memberi inspirasi kepada golongan terbabit bedasarkan apa yang telah dilaluinya.

Dalam tempoh terdekat pergerakan itu dengan kerjasama Kementerian Teknologi dan Inovasi serta pihak-pihak tertentu akan turun padang untuk sama-sama berkongsi pengalaman dengan angkasawan pertama negara.

33 comments:

Anonymous,  October 26, 2007 at 9:15 AM  

Betul ke Khairy akan mengadakan Jelajah Pemuda Bersama Dr Sheikh Muszaphar ke Seluruh Negara … Jika benar ia adalah suatu usaha yang membanggakan…

Semoga selepas ini akan lebih ramai lagilah pemuda mengikuti langkah Dr Sheikh Muszaphar.


Dengan pertemuan Dr Sheikh Muszaphar tersebut akan membawa satu cabaran baru dikalangan pemuda dan belia masa kini. Harapan kami agar Dr Sheikh Muszaphar akan menjadi ikon dikalangan pemuda dan belia, moga-moga satu hari nanti Malaysia akan mempunyai stesen angkasa sendiri.

Tahniah juga kepada Khairy kerana memberi peluang kepada pemuda dan belia berkongsi pengalaman bersama Dr Shiekh Muszaphar.

Anonymous,  October 26, 2007 at 9:24 AM  

T_rex

La apa la ko ni AirForeceOne, dah KJ sendiri yang umumkan akan mengadakan program tersebut, maknanya betul la..

Roy_82,  October 26, 2007 at 9:26 AM  

Sebagai seorang belia, saya amat menyokong program yang akan diadakan oleh KJ. Ia sedikit sebanyak akan mendedahkan pengetahuan mengenai alam angkasa lepas kepada para belia.Ia juga akan memberikan semangat kepada golongan muda untuk menerokai ruang angkasa.

Marilah kita ramai-ramai memberi sokongang terhadap KJ, agar usaha beliau dapat membantu para belia di seluruh negara.

pemudaberani,  October 26, 2007 at 9:27 AM  

Hidup KJ… Hidup KJ…
Hidup KJ… Hidup KJ…
Hidup KJ… Hidup KJ…

ajul,  October 26, 2007 at 10:45 AM  

Eee bestnya dapat jumpa sheikh muszaphar…

AirForceOne,  October 26, 2007 at 10:47 AM  

Macam la ko ni bagus sanggat T-rex… aku saje jer buat gimik, yang ko ni cepat sanggat melatah nape. Ko nak joint B.A ke… Sikit-sikit nak angin, sikit-sikit nak bangkang… apa yang UMNO buat kononnya tak betul…

Cuba la berfikiran positif sedikit… Sepatutnya kita rakyat Malaysia berasa bangga dengan usaha kerajaan untuk memajukan Malaysia.

cengkerik,  October 26, 2007 at 11:08 AM  

Bodek lebih sanggat AirForceOne… tau la ko ni belaci KJ.

Kawan-kawan semua usah la termakan hasutan dan wang ringgit yang ditaburkan oleh KJ… -skandal rasuah KJ dan Norza cukup membuktikan KJ kaki rasuah.

pemudaberani,  October 26, 2007 at 11:10 AM  

Dah mula la… cengkerik sengal tu buat taik kat sini… cengkerik nyah ko dari sini… sini bukan tempat untuk mengutuk KJ. Aku rasa ko dah tersalah masuk blog atau pun ko ni memang saja nak cari pasal…

Kenyataan ko memang salah dan tidak mempunyai fakta yang tepat… aku rasa ko ni tak pernah mengikuti perkembang semasa… ko ni tak ubah macam Mustapa Ali yang gila tu (Pas terengganu).Upah mat rempit buat kecoh di Batu Buruk, Bakar Jalur Gemilang, rosakkan harta awam, lepas tu tudah Pemuda Terengganu yang rancangkan insiden tersebut.

Jika ko benar-benar tulus sila kemukakan bukti cengkerik… setakat nak main hentam babi buta, tak payah la… ko simpan saja la ko punca cerita buat sambal belacan.

AirForceOne,  October 26, 2007 at 12:54 PM  

Aku sokong ko pemudaberani… ko memng seorang pemuda yang berani.
Hidup UMNO hidup Khairy

cengkerik yang ko sokong sanggat B.A tu wat apa... apa yang ko dapatselama ini?

Apa sumbang B.A selama ini......
setahu aku, pembangkang hanya mementingkan parti dan peribadi mereka sendiri... habis harta rakyat dikikisnya...

Kononnya buat kutipan untuk membantu rakyat, habuk pun tarak....

sebab itu lah allah tidak memberkati perjuangan mereka.

zonan,  October 26, 2007 at 1:21 PM  

Apa-apa pun orang nak kata pada KJ, aku tetap menyokong KJ kerana aku yakin KJ bakal menjadi pemimpin yang werwibawa.

Sememangnya Parti pembangkang mempunyai niat yang jahat, mereka akan melakukan apa saja untuk menjatuhkan KJ.Mereka berasa eri hati dengan KJ kerana KJ menantu Pak Lah yang menyerlah dalam arena politik.

Walau apa-apa pun KJ bukanlah seorang yang lemah… malahan KJ mempunyai pengaruh yang terbesar di seluruh Malaysia.

Yang penting pemuda menyokong kepimpinan KJ.

gannu,  October 26, 2007 at 1:25 PM  

Usah dipertikaikan kreabiliti Khairy. Cengkerik ko tak layak untuk mnghukum KJ… taraf ko dengan KJ jauh berbeza, ibarat langit dan bumi…

Berkata-kata biar pakai akal bukan mengikut emosi…

Apa-apa pun kami menyokong niat murni Khairy untuk memajukan belia dan pemuda. Tahniah kepada KJ kerana membukti beliau seorang yang perihatin terhadap pemuda di negara Malaysia ini.

Anonymous,  October 29, 2007 at 12:51 AM  

KJ pengkhianat negara!
KJ pengkhianat Melayu!

Kau semua tak sedar yg KJ dah jadikan korang perkakas! Bodohla korang semua ni!

Pi mampoih sama KJ!

pemudaberani,  October 29, 2007 at 10:22 AM  

Ha.. ha.. ha.. marah nampak!!!
Jangan marah nanti kena jual... bla la kalau tak suka KJ. ha ha ha
Hidup KJ... Hidup KJ...
Hidup KJ... Hidup KJ...
Hidup KJ... Hidup KJ...
Hidup KJ... Hidup KJ...

Mr.Crowley,  October 29, 2007 at 11:27 AM  

kesian baca komen2 pro kj.....

memang mereka2 ini bukan saja bacul bahkan kotor mcm air longkang...

memang zaman beli org dgn duit la katakan...

KaptenMalaysia,  October 29, 2007 at 11:28 AM  

pemudaberani....

ape yg ko berani aku pun tak tau....

mungkin ko berani jilat jubo KJ je kot hahahaha

pemudaberani,  October 29, 2007 at 1:12 PM  

Bercakap biar la bersopan sikit... kita anak Malaysia, perlukah kita mengutarakan bahasa kesat seperti mr dan kaptenmalaysia diatas...

utamakan budaya kita jangan terlalu terikut-ikut budaya barat...

pejuangciber,  October 29, 2007 at 1:15 PM  

Dah mula da si anasir-anasir B.A buat kacau kat blog ni... nampaknya mereka memang tak berpuas hati dengan KJ sebab pemimpin2 mereka tidak mendapat populariti hangat macam KJ.

Kami mengalu-alukan kedatangan anda... dan kami juga bukanlah manusia yang rakus seperti anda...

Sila...

tuah,  October 29, 2007 at 1:32 PM  

Nampaknya kaptenmalaysia begitu taksub dan takbur menilai setiap perbuatan manusia yang lemah ini...

Atau pun beliau adalah salah seorang pengikut Anwar yang suka jilat jubo macam Anwar...

matbond,  October 29, 2007 at 1:35 PM  

Kakaka aku setuju dengan pendapat ko tuah...

Tapi yang nyata sekarang ini ada orang UMNO sendiri yang mengkhiyanati pemimpinnya sendiri...

hati2dijalanraya,  October 29, 2007 at 3:45 PM  

hermm... Yg komen sokong Kj ni mcm org yg sama je...

Serius... Tak payah la buat mende ni. Bukan ape, kesian kat Dr tu. Namanya bebaik harum dan wangi. Dek dipegang oleh beruk... Tak pepasal je nama baik Sheikh Muzaphar tu makin buruk, busuk lak tuh...

Anonymous,  October 29, 2007 at 5:05 PM  

Habislah jubor sheikh muzafar dibelasah kj.

MOHD ABTAHI,  October 29, 2007 at 5:27 PM  

Saya menyokong penuh usaha Tuan Khairy Jamaluddin untuk membawa misi jelajah seluruh negara bersama Dr Sheikh Muszahpar . Usaha ini akan menggiatkan lagi generasi muda untuk menerokai aero angkasa. Saya juga menyokong penuh Tuan Khairy dalam Pergerakkan pemuda UMNO

Anonymous,  October 29, 2007 at 6:37 PM  

Prof Madya Dr Azmi Sharom di dalam ruangannya ANALYSIS dalam akhbar THE STAR hari ini memberikan pandangan yang menarik yang mungkin boleh kita renung dan fikirkan.
Beliau juga mendapati rakyat Malaysia berbelah bahagi antara yang menyokong dan memandang sepi usaha angkasawan Malaysia ini. Beliau menulis bahawa dengan pencapain besar ini, Malaysia kini boleh digelar sebagai SPACE POWER atau kuasa angkasa lepas yang baru.
Dan beliau menulis:
The next time their school computer lab collapses or their teachers get demoralized due to poor pay, they can tell themselves that it all does not matter because we are a space power.
Lain kali jika makmal komputer sekolah roboh atau para guru luntur semangatnya kerana gaji yang kecil, mereka semua boleh menyatakan bahawa itu semua tidak penting, kerana kita kini KUASA ANGKASALEPAS.
Dan beliau mengakhiri tulisannya dengan menulis:
Wait a minute, that is a great idea for a space experiment. How does unwrapping Raya ketupat fare in zero gravity?
Ada seorang kawan baik saya berpandangan, sekurang-kurangnya pencapaian ini melontarkan nama Malaysia menjulang tinggi. Kalau kita duduk di pentas antarabangsa, sebut sahaja nama Malaysia, orang akan mengaitkan kita dengan pencapaian besar kita itu. Saya mengakui hakikat tersebut, kerana kawan saya itu bukan SPACE POWER tetapi seorang penulis dan pengkiritik yang POWER.
Tetapi hakikatnya itulah persepsi rakyat Malaysia. Kita mungkin tidak akan berapa kritikal atau sinis jika segala-galanya aman, makmur dan molek dalam negara. Tetapi kita menjadi panas, sepanas bahan api yang dimuntahkan daripada belakang pesawat SOLYUZ tempoh hari kerana kita sedar kita belum berapa sempurna di bumi, mengapa mahu melonjak ke langit?

Surat terbuka Dr Mahathir setahun lalu:
Ladies and gentlemen
Citizens of Malaysia
Why did I criticise the Prime Minister?
Because no one else is able to criticise the Prime Minister. He cannot be criticised by his Deputy, his Cabinet Ministers, Umno Supreme Council members, Menteri Besar, Chief Ministers, Members of the Dewan Rakyat, Members of the Senate, Members of the State Legislative Council, Umno members at all levels, Government Officers and anyone from royalty to beggars.
The mainstream media including radio and television are not allowed to admonish the Prime Minister. Pre-paid telephones are now required to be registered so that anyone who transmits SMSes will be known by the Government and action can be taken.
The Internet and the websites will be electronically bugged and action taken against anyone who criticises the Prime Minister.
Anyone who attempts to hold any function that may involve criticising the Prime Minister will be harassed and threatened by the police and Government leaders to force them to cancel the function.
I myself have been blocked using all sorts of means to stop me from criticising the Prime Minister.
1. I cannot be invited by Umno, non-government organisations, associations of government officers or non-government officers, universities or any other institutions.
2. Umno members and the public are prevented from and advised against attending any functions or meetings where I am to speak.
3. All sorts of threats are meted out by police and political leaders to scare anyone who refuses to comply.
4. Every time anything that involves the public takes place, the Deputy Prime Minister and certain other quarters will forcefully advise that any criticism, comment or debate should stop.
Actions that are taken or threatened to be taken include sacking, transfer to remote areas like in Sabah, retraction or cancellation of contracts, harassment by the banks, call-up by the police, the Anti-Corruption Agency and other government enforcement agencies, detained and interrogated repeatedly.
A climate of fear has enveloped this country.
No one dares to comment, criticise or oppose anything that is done by the Prime Minister.
In a situation where no one can criticise the Prime Minister, I have to voice my criticisms on matters that do not concern my personal being, but only those that concern the interest of the religion, race and country.
Because of this, I am abused by the Prime Minister's henchmen including component party leaders, the mainstream media that is controlled by Kali and Brendan and all other government apparatus.
The questions and issues I have raised have not been answered. What is being questioned is my right to comment and criticise. Attempts are made to disparage me so badly that I am made out to be of unsound mind. Repeatedly, allegations were made that the administration during my time was worse.
Their media make out that my criticisms of the Prime Minister are despicable and reprehensible.
Muslims should know that even the Imam can be corrected by those he leads in prayers if he reads or does something wrong.
Saidina Abu Bakar, Islam's first Caliph, had asked to be corrected if he did something wrong, not by foreigners but by the Muslims themselves.
But the current Prime Minister cannot at all be commented upon, criticised or advised. He is almost a saint who is free from any human weaknesses or wrongs.
My meeting with him should be kept secret from the rakyat. And because we have met, I can no longer criticise whatever is done by the Prime Minister.
Because of my statement that I would continue criticising if something that is not good for the religion, race and country is done by the Prime Minister, all sorts of condemnations and insults are thrown by these hatchetmen and the mainstream media towards me.
Because all avenue for criticising the government has been shut, therefore I am forced to come up with this written statement so that it is not spun by anyone.
Sincerely,
Dr Mahathir bin Mohamad
Malaysian citizen and commoner
Oct 27, 2006
It’s really a disheartening news for some. Our beloved DR. SHEIKH MUSZAPHAR was put down and criticized by the foreign media. Malaysian adventure was considered as utter complete waste of money and we should be spending money on creating wealth rather than going for something that has no material benefits to the nation etc. Also why are we sending again an astronaut next year? i.e. Dr Faiz Khalid to outerspace next? Is it simply to meet NASA’s requirement for him to be eligible to be called ASTRONAUT unlike DR. SHEIKH MUSZAPHAR who is just a spaceflight participant? But I really like his ASTRONAUT COSTUME with the ANGKASAWAN BADGE ! Will a MALAYSIAN ever fly on a NASA SPACE SHUTTLE next? Wonder how did they pee in outerspace. I hear the astronauts are wearing ASTRONAU

jinbara,  October 29, 2007 at 9:37 PM  

Hebat betul komen ko dah mcm artikel dah...

sepuluh orang mcm ko kat malaysia ni bungkus Malaysia dinuatnya.

Anonymous,  October 29, 2007 at 10:33 PM  

Sapa yang menjadi anak atau menantu PM akan mendapat untung bergolek dan tergolek ?

chikuano October 30, 2007 at 2:53 PM  

Saudara KJ ini sahabat anda. Saya menasihat saudara atas rasa persahabatan dan rasa kagum keatas pencapaian saudara. Saya rasa eloklah saudara mengundurkan diri dari politik kerana politik hanya disertai oleh orang-orang yang tiada moral dan hanya cakap kosong. Mereka lebih suka bersikap hipokrit dan menikam dari belakang semacam yang dirasai TDM sekarang ini. Saya tidak hendak saudara menjadi semacam itu kerana bukan mudah menjumpai pemuda terpelajar semacam saudara yang belajar dari Universiti Oxford. Kalau saudara baca penulisan didalam blog ini saudara memahami saya kerana banyak orang yang menyokong saudara hanya ada udang di sebalik batu. Saya iklas menberi nasihat ini.

Anonymous,  October 30, 2007 at 10:03 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
bro_jinggo October 31, 2007 at 11:31 AM  

Kepada semua pengkritik bebas, kami amat berterima kasih diatas segala kritikkan anda, tak kiralah yang baik atau buruk.

Peringatan.

Kami akan memadam semua komen yang mencarut.Harap maklum.

chikuano October 31, 2007 at 2:16 PM  

Brother KJ !!!
Brother KJ !!!
Brother KJ !!!
Ok tak Bro Jinggo.

sebol November 1, 2007 at 4:08 PM  

bukankah Robert Gibson lebih sesuai untuk menjelajah negara bersama Dr SMS?

denha_za,  November 8, 2007 at 11:06 PM  

tahniah khairy.cadangan membawa jelajah dr sheikh muszphar ke seluruh negara merupakan idea yang sangat baik.

saya cadangkan angkasawan negara itu nanti di bawa masuk kedalam kampung2 di seluruh malaysia agar pelajar atau belia2 di kampung di dedahkan dengan semangat berjuang atau tidak mahu mengaku kalah dalam mencapai atau merealisasi kan sesuatu impian.

ini oleh kerana kebanyakkan pelajar atau belia kita di kampung terutamanya org melayu masih banyak yang ketinggalan dalam pelbagai perkara dan bidang.

semoga siri jelajah ini akan membuka minda mereka.

Hang Jebat November 15, 2007 at 12:02 PM  

Bagus bagus satu usaha yang baik untuk seluruh rakyat Malaysia yang tercinta tetapi niat kena murni pada setiap yang hendak dilakukan walaupun baik mahupun buruk.
Dr Mahathir terlalu cepat membangunkan negara kerana kegigihannya dan komitmennya terhadap negara. Anwar terlalu cepat menonjolkan dirinya dalam politik kerana sikap gelojoh dan minda kelas ketiganya. KJ juga terlalu cepat menonjolkan dirinya dipersada politik kerana bapa mertuanya dan juga tok gurunya anwar ibrahim. harap2 saudara jangan tersilap langkah kerana gerak geri saudara dilihat seperti anwar ibrahim juga. dimana tumpahnya kuah kalau tidak ke anak murid sendiri.

Anonymous,  March 9, 2008 at 3:18 PM  

SALAM HORMAT KHAIRY JAMALUDDIN

YANG SAYA TAU KJ TU :
BERANI,SETIA,SABAR,PANDAI,LEMAH LEMBUT,BERKASIH SAYANG, SUKA DISAYANGI, SOPAN,TEGAS, BERPENGALAMAN,BOLEH BERSUKAN,KAYA,BAKAL PM,DEKAT DENGAN RAJA,AHLI POLITIK,HANDSOME,BODY OK,FIZIKAL OK,DADA BIDANG,BEROTOT,SEXY, GHAIRAH DAN SYAHWAT OK, ETC.

MACAM PANGERAN NEGRI KAYANGAN.

MEMANG SEPATUTNYA YANG DIPERTUAN DAN YANG AMAT BERHORMAT TUANKU KHAIRY JAMALUDDIN MENJADI KEPALA NEGARA DAN KEPALA PEMERINTAHAN.

HIDUP KHAIRY JAMALUDDIN, HIDUP MALAYSIA

DAULAT KHAIRY JAMALUDDIN,DAULAT MALAYSIA

DAULAT TUANKU

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP