Tuesday, October 30, 2007

Khairy MB atau PM

By : jinggo


Blog antikhairy http://www.antikhary.blogspot.com/ pada mulanya dengan yakin melabelkan Khairy sebagai PM dalam usia 40 tahun. Jika benar lebel mereka ini, bererti Khairy berjaya dengan luar biasa kerana dapat mewancanakan perjalanan politik beliau sehingga dapat menjadi PM dalam usia termuda.

1. Benarkah Khairy akan menjadi PM dalam usia 40 tahun ?
2. Jika benar, sejarah akan terukir, kami tabik kepada Khairy.

Tiba-tiba mereka melebelkan pula Khairy sebagai MB NS, pada artikel yang bertajuk Menantu PM Nak Jadi PM Pada Umur 40 (5). Apakah sebenarnya masej yang hendak disampaikan oleh blog antikhairy ini. Yang mana satu yang betul ni? Blog antikhairy ini memang meng’konfiuskan’ otak kita sahaja .

Jelas apa yang dapat kita lihat di dalam blog antikhairy ini merupakan isi-isi perasaan individu Mat Rembau yang tidak puas hati kepada mereka yang bergelar ahli politik. Ini adalah perkara biasa kerana ramai yang berada di luar sana mempunyai perangai sepertinya. Kecil punya hal lah…!

73 comments:

Anonymous,  October 30, 2007 at 2:06 PM  

Apa yang ko merepek Mat Rembau... Yang mana satu betul ni...

Ke??? ko dah biul..

Anonymous,  October 30, 2007 at 2:10 PM  

Biasa la... Kepala otak dia pun dah mereng...

Dia sendiri pun tak tau apa yang dia tulis...

Ada ke orang nak baca blog antikhairy tu??

Tah.. tah blog syok sendiri kot...

Anonymous,  October 30, 2007 at 2:12 PM  

Tak pe la.... biar je lah dia tumpang glamour dengan nama blog prokhairy...

Kesian dia Mat Rembau yang tak puas hati dengan ahli politik.

chikuano October 30, 2007 at 2:41 PM  

KJ saya rasa elok saudara berundur untuk mengelakkan fitnah kerana kesihatan fizikal dan mental saudara lebih penting. Saudara sudah kaya dan senang. Kan elok saudara pergi melancong dan berhibur dengan duit yang banyak itu dari masuk politik yang kotor dan menjijikkan. Buat apa ada duit banyak tetapi hati tidak senang kan. Saya berkata begitu kerana di Malaysia ni banyak hipokrit. Tengok TDM lepas dia berhenti habis semua orang menyisihkannya. Itu bekas PM tetapi saudara hanya menantu PM. Kalau bapa mertua saudara berhenti atau meninggal dunia saudara fikir orang-orang UMNO akan sokong saudara terutamanya yang veteran. Semuanya sekarang ini pun tak sabar nak menjatuhkan saudara tetapi oleh sebab ada bapa mertua saudara itu ajalah mereka sekarang berdiam. Dari sahabat saudara KJ

Anonymous,  October 30, 2007 at 2:59 PM  

Eh adaa..
aku slalu masuk blog antikhairy tu.
Dan aku suka dgn post2 dia yg bernas. Yg korg tu xpaham sebab tak baca abis. Lgpun takde la nak membodek2 je keje.hehei

wokey

Anonymous,  October 30, 2007 at 3:53 PM  

Bagusss... kawe suko blog nih nanti leh ar jadi pengunjung tetap.. nok baco gok tulisang2 mrapu camnih skali-skalo heheh

Anonymous,  October 30, 2007 at 4:28 PM  

Aku tak taulah siapa yang buat dan maintain prokj ni..

Apa yang aku tahu dan yakin, Allah Maha Berkuasa, dan seksaan Allah itu amatlah pedih...

Mungkin dosa-dosa kepada Allah boleh diampun dengan taubat..

Tetapi dosa kepada manusia? Kepada 18juta manusia rakyat Malaysia (selepas tolak 4juta ahli Umno dan 4juta pendatang asing)?

Jumpa di sana...

chikuano October 30, 2007 at 4:40 PM  

Saudara tolonglah jangan memarahi KJ kerana dia kaya. Kalau saudara mempunyai bapa mertua seorang Perdana Menteri saudara juga akan akan mencari peluang apa yang terdaya untuk mencari kekayaan bukanlah saya menuduhnya mencari kekayaan dengan cara yang tak elok tetapi perniagaan yang betul seperti bermain saham dan menerajui perniagaan. Bukan salah dia tetapi oleh kerana peluang ada didepan mata tentu lah sebagai manusia sukar dilepaskan. Oleh itu baiklah jangan kita menghina dan mengadu domba tetapi kita nasihatlah saudara KJ supaya berundur dari dunia politik agar dia terlepas dari fitnah-fitnah yang dilemparkan keatasnya.

Anonymous,  October 30, 2007 at 7:55 PM  

Saya setuju agar saudara Khairy buat pilihan sama ada ingin meneruskan agenda perniagaan saudara ataupun kerjaya politik saudara kerana kedua-duanya tidak sesuai beriringan bersama. Ia hanya akan menimbulkan fitnah yang hanya akan menyusahkan saudara dan juga bapa mertua saudara.

Tahniah daripada saya kerana dalam usia yang muda sudah boleh bergelar jutawan. Tentu ramai yang bangga bercampur dengan syak wasangka. Tetapi jangan risau kerana bapa mertua saudara bersama barisan MT ada untuk membetulkan apa yang tidak benar tentang diri saudara.

Saya tak salahkan saudara kerana siapa yang boleh mengelakkan diri dari menggunakan kuasa yang ada untuk berjaya dalam hidup? Mungkin pemimpin-pemimpin dahulu mempunyai prinsip tetapi barisan pemimpin sekarang hanya mementingkan kuasa dan hasil yang boleh didapati dari kuasa tersebut. Ini hakikat sebenarnya. Saya sedar akan perkara ini.

Sebagai seorang rakyat Malaysia saya mendoakan kesejahteraan saudara Khairy dan (para) moderator blog ini. Hanya Allah atau tuhan anda sahaja yang dapat membalas jasa baik anda semua dalam menyelamatkan agama saya, bangsa kita dan negara kita.

Untuk di pihak saya pula, saya dan rakan-rakan akan meneruskan agenda perjuangan yang belum selesai dengan iltizam dan kepercayaan yang telah diberikan kepada kami.

Anonymous,  October 30, 2007 at 10:08 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
Khalid October 30, 2007 at 10:54 PM  

Khairy atau panggilan KJ adalah salah seorang pemuda Melayu yang berani menyuarakan pendapatnya di Malaysia. Beliau mempunyai personaliti tersendiri, kebijaksanaan tinggi tetapi mungkin kurang dari segi pengalaman politik. Jadi, bagi saya, beliau sedang cuba sedaya upaya untuk membangunkan Malaysia dengan cara yang terbaik yang beliau ketahui dan mungkin dengan umurnya yang muda, beliau juga manusia yang pasti akan melakukan kesilapan.

Kedudukannya sebagai menantu Perdana menteri mungkin memberikan sedikit konotasi cronisme tetapi saya rasa kalau lain di dalam posisinya, pasti keadaan akan lebih keruh dan Khairy berani menempuh dugaan di hadapannya.

Selagi Khairy berpegang untuk memajukan negara, mendepankan bangsa dan mempertamakan agama, saya akan terus berada di belakangnya.

Anonymous,  October 31, 2007 at 1:30 AM  

is he crazy or wart?

Anonymous,  October 31, 2007 at 3:46 AM  

xnampak sinar iman di wajah khairy
macam ni nak tegakkan agama bangsa dan negara??
xdenye.. doa2la dia dapat hidayah

Anonymous,  October 31, 2007 at 4:43 AM  

Ayuh Saudara!

Saya amat mendokong saudara, gerakkan langkah menuju ke KUASA. Anda sedang dipuncak sekarang. gunakan sebaik mungkin, pedulikan apa orag nak kata. Yang penting ada KUASA. Dengan KUASA kita dapat membeli mereka, tak mahal harga cuma seumpama tanah sekankang kera. Beri apa yg mereka nak. mulut kita sumbat dgn pisang, bontotnmya kita kaitkan dgn onak. senangkan! lagipun harga penyokong bukanlah mahal sangat cuma... kita mungkin tak boleh bayar untuk 1. Azab kubur 2. syurga 3. amalan yg ikhlas 4. namun kita tak payah beli neraka ... buat jahat dgn semua orang, tipu habis dan lepas tu mufhlis kat akhirat... namun saya tak mahu bersama saudara kat neraka.. hangpilah sendiri... tang ni aku takut?

Anonymous,  October 31, 2007 at 10:28 AM  

sian kat mererka yang tak nerakal yang mencarut dan mencerminkan didikan keluarga dan didikan mak dan ayah mereka dengan carutan yang di tulis di komen blog ini. Mungkin mereka juga mencarut dirumah . yang paling menarik adalah mereka ini tidak berani nak identified diri. takut dan pengecut.

Anonymous,  October 31, 2007 at 10:30 AM  

Mana sifat dan budi bahasa orang melayu. tak yah carut lah....berdebat secara ilmiah. dengki kepada khairy kenapa....dia berkeliber dan melonjakkan diri dengan kebolehan dia serta berpengaruh.

Anonymous,  October 31, 2007 at 10:39 AM  

kalau setakat nak lempar fitnah buat Khairy dengan menuduh berbagai-bagai tohmahan , ini sama lah dengan kerja pembangkang yang tidak mahu melihat Khairy terus maju dalam bidang politik kerana ia merupakan ancaman kepada mereka , Anda juga akan menanggung dosa kerana taburkan fitnah.

Anonymous,  October 31, 2007 at 10:42 AM  

Pemuda Negeri Sembilan memberikan sokongan yang padu kepada kepimpinan Khairy Jamaluddin. Teruskan perjuangan kamu...kami akan terus berada di belakang kamu bagi memastikan segala usaha saudara memantapkan kepinpinan Pemuda berjaya. Hidup Khairy.....Persetankan mereka yang mempunyai hasad dan dengki.....

Bro Jinggo October 31, 2007 at 10:58 AM  

Kepada semua pengkritik bebas, kami amat berterima kasih diatas segala kritikkan anda, tak kiralah yang baik atau buruk.

Peringatan.

Kami akan memadam semua komen yang mencarut.Harap maklum.

Anonymous,  October 31, 2007 at 11:37 AM  

kami semua benci yang amat pada manusia bernama khairy jamaluddin yakni menantu kepada perdana menteri malaysia! nyah ko dari bumi Malaysia!

Anonymous,  October 31, 2007 at 12:30 PM  

Blog antikhairy memang blog yang sungguh melucukan. Suka buat lawak bangang, mungkin moderator blog tersebut suka membuat propagana yang boleh merosakan akidah pembaca.

Anonymous,  October 31, 2007 at 12:46 PM  

Nampaknya blog ini telah berjaya menarik ramai pembaca yang terdiri dari prokhairy dan antikhairy.
Blog ini juga telah banyak mendedahkan sokongan dan kebencian terhadap Khairy.
Apa-apa pun saya amat berbanga dengan blog prokhairy ini, kerana didalam blog ini sedikit sebanyak telah menaikan nama Khairy sebagai pemimpin yang disegani dan didalam blog ini juga kita dapat melihat betapa rakusnya dan bodohnya orang yang antikhairy.
Mereka seolah-olah tidak boleh terima dengan apa yang dilakukan oleh Khairy.
Niat hanya satu untuk menjatuhkan nama baik Khairy.
Nasihat saya hanya lah satu ... berfikir sebelum membuat apa-apa kenyataan kerana fitnah adalah satu dosa yang besar.Usah putar belitkan fakta...

chikuano October 31, 2007 at 1:59 PM  

terry, janganlah kamu membenci KJ. Dia kaya. Dia anak menantu Pak Lah. He is the man now dengan education dia kat U.Oxford bukan salah dia. KJ ni sebenarnya seorang manusia biasa macam kita. Dia lemah, dia pun mempunyai nafsu sebab itulah di melakukan itu semua. Dia pun ada keluarga nak jaga dan sekarang ni dah punya anak lagi. Tahniah ye KJ. Buat KJ saya nasihatkan berbuat baiklah di dunia ini sebab ada kata pepatah Melayu mengatakan "Buat baik berpada-pada buat jahat jangan sekali" Kat luar negara tu mana nak dengan pepatah tu kan KJ.

Anonymous,  October 31, 2007 at 2:49 PM  

Nur alamshah said...
sian kat mererka yang tak nerakal yang mencarut dan mencerminkan didikan keluarga dan didikan mak dan ayah mereka dengan carutan yang di tulis di komen blog ini. Mungkin mereka juga mencarut dirumah . yang paling menarik adalah mereka ini tidak berani nak identified diri. takut dan pengecut.

Saudari
Kita bukannya pengecut macam yg saudari jangkakan.. tp kita adalah pejuang kpd kebenaran, berani mengatakan yg hak walaupun pada pemerintah yg zalim lagi kejam. Kita cuba berpesan dengan cara dan kaedah tersendiri. Kita berdakwah dengan halus dan mengamalkan doktrin yg tersembunyi.. Kita bukan pembodek, kakai ampu dan kita bukan orang yg meletakkan matlamat dan harga diri di telapak tumit kaki. kita berpesan agar yg empunya diri sedar akan hakiki... Cuba saudari bayangkan orang yang hendak dijadikan pemimpin kalau ianya berakhlak buruk maka tempiasnya akan datanglah polisi dan cadangan yang buruk jadinya. Ini seumpama memilih pasangan sayang.. pilihkan suami kerana 1. agamanya 2. hartanya 3. keturunannya atau 4 . kecantikannya.. dan akan beruntunglah orang yg memilih dari segi agamanya kerana ianya akan kekal dan akan menjadi penyelamat pada hidup sesudah mati.
Saudari selidikilah apa peranan Isteri Kesayangan Saudara kita dalam Sister's In Islam dan analisalah dimana silapdan salahnya...

Anonymous,  October 31, 2007 at 2:56 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous,  October 31, 2007 at 4:50 PM  

Dear All,

Please lend me your ears. Once upon a time, Malays were looked upon as lazy and stupid.

Except for a few, they could not compete with the Chinese at Universiti Malaya Medical Faculty or the Indians at the Faculty of Law.

The 1969 racial riots opened up the minds of the older Chinese and Indian generations that they could not just scooped Malaysia's riches and leave the Malays empty-ended.

The NEP sprang up as a result, and the bumiputras were accorded affirmative rights in certain sectors of the economy to shelter them from unfair competition.

Thus, KJ and other brilliant Malay students were sent overseas to further their education to help the Malay lots achieve economic parity with the other races.

Most Malays sent overseas had a special deference to UMNO for enabling them to achieve a higher social status in the Malay class.

Soon, these privileged Malays began to swarm UMNO and hold key positions in the party's strongholds. Then, a new breed of Malays emerged: greedy and a wanton lust for power, sex and corruption.

Hey KJ, apa lagi? Ambiklah peluang ni. La ni hang dah kaya, pi lah kawin satu lagi. Nori tu huduh sangat.

Aku sokong hang jadi PM. Lepas tu kita main anak orang-orang kampung sampai depa bunting.

Tiap kali kita pi Kelantan, kita cari mek Kelantan yang jual tepi jalan. Kita main depa sampai pecah lubang depan dan belakang.

OK apa. Singapore pun dah allow carnal sex. Kita tukaq law kat Malaysia, kita buat macam Singapore. Kita kuat, sapa berani lawan.

Lepas tu, kita jadi king kat Malaysia. Sapa lawan, kita hantaq kat Siberia. Kalau depa lawan lagi, kita gali lubang kat Memali, kita humban depa kat dalam.

OK? Orite?

Anonymous,  October 31, 2007 at 5:16 PM  

aku rasa sijil nikah keri jamel ni bernilai puluhan billion...

Anonymous,  October 31, 2007 at 5:40 PM  

30 Oktober 2007


Skandal Video Klip Lingam – Fairuz:
Kerajaan Masih Cuba Menutup Bangkai Busuk


Angkatan Muda Keadilan Malaysia (AMK) melahirkan rasa dukacita dengan sikap kerajaan yang terus berdolak dalik dalam menyelesaikan dan menanggani skandal video klip kehakiman yang telah didedahkan oleh Dato` Seri Anwar Ibrahim bulan lalu.

Tindak-tanduk kerajaan BN ini adalah seperti menutup bangkai yang amat busuk dengan daun pisang. Walaupun fizikalnya sistem kehakiman negara cuba dilihatkan cantik tetapi hanyir kebobrokan sistem kehakiman tersebar diserata tempat , menyebabkan kepercayaan rakyat kepada sistem kehakiman negara meluntur. Malahan kami bimbang bangkai ini telah bertukar menjadi wabak penyakit yang merebak keseluruh negara.

Sikap kerajaan dalam menanggani hal ini juga menampakkan keruntuhan moral dan akhlak kepimpinan dengan menggunakan instrumen kerajaan untuk menekan pendedah maklumat.

Sehingga kini kerajaan masih tidak berani menubuhkan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat skandal ini, sebaliknya menubuhkan panel bebas yang tidak punya kuku untuk berbuat apa-apa. Sedangkan cukup jelas dalam kes sebelum ini seperti tumbukan Rahim Nor sehingga mencederakan Anwar pada 1998 hanya dapat dibuktikan setelah ditubukan Suruhanjaya Diraja.

Badan Pencegah Rasuah (BPR) pula bertindak seolah-olah sebagai pencacai penlindung penjenayah dengan mengertak dan mengugut pendedah dan pelapor penyelewengan seperti Anwar, Sivarasa dan Sim Tze Zin.

BPR sewajarnya bertindak di luar kerangka politik kepartian telah kelihatan seperti alat parti-parti tertentu untuk menutup kes ini dengan menyoal kejujuran Anwar, yang tidak mahu menyerahkan klip asal tersebut. Sedangkan pegawai BPR yang telah mengaturkan pertemuan dengan Anwar untuk mengambil salinan tersebut tidak hadir dan menyatakan ada arahan atasan untuk tidak mengambil klip tersebut.

Tindakan BPR melalui Ketua Pengarahnya Ahmad Said Hamdan, jelas berbelit-belit dan berputar dengan alasan teknikal. Inilah bahananya BPR yang terus duduk diketiak orang politik dan tidak bebas.

Kabinet kerajaan terus sepi mengulas isu ini, hanya Nazri Aziz dan Zainuddin Maidin mengeluarkan keyataan penafian yang menjelaskan kebodohan mereka.

AMK dengan ini mendesak kerajaan agar berani mendedahkan kebenaran dan jangan berdolak dalik lagi. Segera tubuhkan Suruhanjaya Diraja, berani kerana benar.

Amirudin Shari
Naib Ketua Angkatan Muda
Parti Keadilan Rakyat

Anonymous,  October 31, 2007 at 6:29 PM  

En. Amiruddin,

Why are you defending Anwar and his "belakang mati" cohorts? you and I know how Anwar Ibrahim operates.

He will say or do one thing infront of you. But behind your back, he is a different animal, or maybe an animal itself.

Hang janganlah taksub sangat dengan Anwar ni. Dia dah kaya. Rumah dah lagi besar di Segambut lepas keluaq jail.

Aku kesian dgn bini dia. Kena tipu depan belakang.

Masa dia jadi DPM dulu, dia ada sorang kawan (Dr. Sadar? Orang Pakistan duduk kat London) yang kelola satu programme ugama di TV3.
Anwar ambik dia dari London dan terus masukkan kat TV3.

Hang tau tak. Lepas kerja, dia pi kat disko peluk pompuan dan minum beer. Malam esok dia host programme ugama tu.

Mula-mula aku ingat dia ni genuine punya ulama. Aku pun belilah VCD programme tu yang TV3 produced.

Lepas aku tenguk dia kat disko, aku terus buang VCD tu dalam bakul sampah. Aku ni bukan alim sangat. Tapi aku tak hypocrite.

You see, my friend. When someone like Sardar gets to be close to Anwar, something is not right. It's either Sardar or Anwar or both.

I choose both because I've lots of doubt about Anwar and Sardar. I've heard about Anwar during his MCKK days.

Please, give yourself some dignity. Don't blindly follow him. It's for your own good.

I'm not a supporter of KJ either. (See my comment earlier, starting with Dear All). Please, please...for own good.

Anonymous,  October 31, 2007 at 11:34 PM  

Ingat lagi pada statement khairy jgn percaya dgn blog.org yg menulis tu monyet sebab bergoyang bukan disebab angin tapi monyet.Now sekarang khairy ni berada dalam golongan monyet kerana ada blog khairy.Now aku istiharkan kj@khairy jamaluddin@kera jadian.Jgn marah ok... Melayu tak pernah lupa kecuali melayu umno baru +a= umno barua

Anonymous,  November 1, 2007 at 12:01 AM  

aku tak peduli sangat politik politik ni..

aku cuma nak tau..

maya karin tu best ke tak? ke overrated?

yang serious ikhlas,

theotherkhairy.

Anonymous,  November 1, 2007 at 12:21 AM  

mana aku tau

Anonymous,  November 1, 2007 at 12:23 AM  

abih aku dengar orang kata kau da affair dengan dia?

Anonymous,  November 1, 2007 at 12:24 AM  

orang boleh kata macam macam

Anonymous,  November 1, 2007 at 12:25 AM  

masakan pucuk bergoyang kalau tiada anginnya..

Anonymous,  November 1, 2007 at 12:33 AM  

jangan percaya apa orang kata!

Anonymous,  November 1, 2007 at 12:35 AM  

abih kata kau aku boleh percaya?

Anonymous,  November 1, 2007 at 9:55 AM  

heheh mcm blog nak dpt undian sms AF jer.. hik hik hik.. actly, there's no need lah..

Anonymous,  November 1, 2007 at 11:45 AM  

Saudara Jinggo,

Ingatlah,

"Sesungguhnya azab Allah amatlah pedih..."

Allahuakbar!!!

chikuano November 1, 2007 at 2:24 PM  

Brother_Jinggo kenapa bila Khairy Majaludin tulis KJ reply tetapi saya tidak diendahkan. Ni yang tak adil.

Anonymous,  November 1, 2007 at 10:30 PM  

aku benda lain boleh...
maya karin jangan sesekali disebut.
personal.

Anonymous,  November 1, 2007 at 10:36 PM  

U ADA APA DENGAN MAYA KARIN HAAA???!!!

Anonymous,  November 1, 2007 at 10:37 PM  

eh takde apa apa lah... tak kenal pun.

Anonymous,  November 1, 2007 at 10:39 PM  

abih yang datang masa party merdeka ada konsert jazz kat rumah bapak i tu? takkan tak jumpa? jangan nak tipu tak kenal.

Anonymous,  November 1, 2007 at 10:40 PM  

i TAU laa dia tu maya karin, tapi tak kenal. alaaa masa party tu kan ke ramai lagi pompuan seksi yang lain... dalam banyak banyak takkan laa i nak pegi bertegur sapa dengan semua orang, lagipun u kan ada sebelah i. hish.

Anonymous,  November 1, 2007 at 10:51 PM  

JADI BETUL LAA ADA PARTY MERDEKA SOIREE APA NTAH LENGKAP DENGAN KONSERT JAZZ GEORGE BENSON KAT SERI PERDANA?

aku dengar semua orang bergaya sakan seksi seksi ala ala holywood tu betul laa ya? kau kata bapak mertua kau tu alim ulamak imam besar islam hadhari, apa kah kejadahnya?

ke.. ini lah kemajuan yang kau bawak balik dari oxford? tak paham aku.

aku takde laa kesah sangat, tapi alang alang buat konsert lagenda jazz yang susah nak datang malaysia tu... at least open aa untuk public, bayar tiket pun takpe, kau ni.. setakat nak ambik untung dua tiga puluh ringgit kesah apa... dua tiga juta pun boleh selamba.

Anonymous,  November 1, 2007 at 10:53 PM  

eh, mana ada. cakap baik baik sikit. takde bukti jangan main cakap sembarangan.

Anonymous,  November 1, 2007 at 10:54 PM  

ada gambar dalam majalah hello. dalam blog mana ntah aku jumpa pun ada. dia scan masuk.

Anonymous,  November 1, 2007 at 11:00 PM  

kau ni ntah apa apa laa... setiap gambar ke.. video ke.. kena laa disahkan dulu sebagai asli oleh BPR, dan biodata sumbernya juga haruslah diketahui umum. baru lah ianya boleh disahkan sebagai genuine. kalau tak... mesti laa palsu. memang macam tu. BPR sahaja yang pandai dalam bidang pengimejan digital ni. walaupun takde seorang pun anggota BPR yang terpelajar dalam bidang ini, tapi bila kerajaan kata YA... baru ya. kalau kerajaan kata TAK... tak usah lah kau percaya. Dengar cakap aku, aku belajar di oxford ok.

Anonymous,  November 1, 2007 at 11:03 PM  

kau memang bijaksana laa khairy jamaludin. Kalau tak, takde laa kau boleh pikat si noni tu untuk jadi menantu pak lah.

Anonymous,  November 1, 2007 at 11:05 PM  

AKU YANG SEPATUTNYA CAKAP "TAU TAKPE" KAT KAU!!!

Anonymous,  November 1, 2007 at 11:06 PM  

oh ok ok. sori pm.

Anonymous,  November 1, 2007 at 11:06 PM  

eh, MENANTU pm.

Anonymous,  November 1, 2007 at 11:07 PM  

eh tersasul sasul pulak kau ya. aku nak jadi pm masa umur 40 laa.. sekarang baru 32. ada lagi lapan tahun.

Anonymous,  November 1, 2007 at 11:10 PM  

DAH! DAH! ANAK NANGIS, PEGI BUAT SUSU! tak habih habih main blog.

Anonymous,  November 1, 2007 at 11:18 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous,  November 1, 2007 at 11:20 PM  

oi. kau ni. macam tak sayang anak bini je. ke kau kahwin ngan noni sebab nak buat batu loncatan politik je... nak kuasa dan harta?

Anonymous,  November 1, 2007 at 11:22 PM  

aku sayang betul la.

Anonymous,  November 1, 2007 at 11:22 PM  

ooo... sayang ya? abih i ni? macamana?

Anonymous,  November 1, 2007 at 11:23 PM  

eh eh, aaahhh... bancau.. bancau..

Anonymous,  November 2, 2007 at 10:34 AM  

Sesungguhnya azab Allah amatlah pedih...

Bersuka ria lah kalian warga Umno melakukan kezaliman, penyelewengan, penipuan, bersekongkol dengan negara asing...

Allah Maha Melihat..dan Allah Maha Mendengar...

Bertaubatlah kepada Allah...
ya, juga kamu Bro Jinggo dan lain2...

Tapi, mungkin takkan kami maafkan... Jumpa di akhirat nanti...

Azab neraka itu amatlah pedih..
Dan Allah tidak pernah memungkiri janji...

Anonymous,  November 2, 2007 at 7:21 PM  

>>>Bertaubatlah kepada Allah...
ya, juga kamu Bro Jinggo dan lain2...

Tapi, mungkin takkan kami maafkan... Jumpa di akhirat nanti...

Hahahahaha

Aku tak nak jumpa kau kat akhirat, sebab kau belum tentu lagi masuk syurga atau neraka.

Kau simpan jer la kau punya cita-cita.Aku rasa baik kau nikmati kehidupan didunia ini sepuas-puasnya dahulu, baru cerita pasal akhirat.

Allah tahu apa yang kita lakukan didunia ini.
takyah la nak tunjuk baik kat sini... kalau dah jahat tu, jahat jugak la...

Anonymous,  March 22, 2008 at 12:13 PM  

Abdullah yang makin hilang populariti, Khairy yang makin menyepi
Wan Nordin Wan Yaacob
Sat | Mar 22, 08 | 9:24:04 am MYT
KUALA LUMPUR, 22 Mac (Hrkh) - Bekas calon Parti Keadilan Rakyat (KeADILan) yang bertanding di Parlimen Rembau, Badrul Hisham Shaharin menegaskan golongan muda negara ini tidak meletakkan sebarang harapan untuk kabinet yang baru diumumkan oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Ini kerana baginya, kabinet ini masih penuh dengan pemimpin rasuah dan rosak.

"Pengumuman kabinet ini juga telah telah membuktikan Abdullah makin hilang populariti dan makin lemah dalam kerajaan apabila dua timbalan menteri mengumumkan penolakan sebaik sahaja diumumkan lantikan," ujar Badrul Hisham.

Beliau berkata demikian dalam satu ulasannya terhadap peletakan jawatan dua timbalan menteri sejurus selepas pengumuman barisan kabinet baru Perdana Menteri baru-baru ini.

Abdullah panik

Keadaan lebih parah apabila Setiausaha Agung Umno, Dato' Seri MOhd Radzi Sheikh Ahmad sendiri meletakkan jawatan dengan di ikuti perletakan jawatan bekas Menteri Besar Selangor, Dato' Seri Dr Khir Toyo di Selangor, katanya.

Pengumuman kebinet penuh dengan kontroversi dan protes, sementara ketidakhadiran menantu Perdana Menteri, Khairy Jamaluddin dalam kabinet boleh dianggap kejayaan peribadi Badrul Hisham dan jentera rakyat dalam menyekat sedikit kegilaan kuasa menantu PM ini, katanya.


Namun bagaimanapun ini bukan tanda Khairy sudah berjaya disekat sepenuhnya, katanya.

Sementara itu Badrul Hisham juga melihat Abdullah jelas panik dengan usaha 50 orang 'orang kuat wanita' yang berhimpun di rumahnya yang memprotes tindakan tidak melantik Dato' Seri Rafidah Aziz dalam kabinet.

Sebagai bukti Abdullah lewat petang selepas pengumuman kabinet telah melantik Timbalan Ketua Wanita Umno, Sharizat Jalil yang kalah di Lembah Pantai sebagai penasihat khas Perdana Menteri bertaraf Menteri (gaji dan elaun sama dengan menteri), katanya.

"Sharizat memikul tugas mengepung sokongan wanita kepada PM, ada yang mengatakan PM berharap Rafidah kecewa dan kemudian meletakkan jawatan.

Abdullah hadapi masa sukar

"Namun nampaknya Abdullah akan menghadapi masa sukar apabila Rafidah memilih kekal sebagai Ketua Wanita dan membuat kerja protes dari dalaman parti.

"Begitu juga PM kecewa apabila tindakan disiplin terhadap Mukhriz yang mendesak beliau meletakkan jawatan langsung tidak dibincang dalam Mesyuarat Pemuda Umno Pusat.

"Sebaliknya ada beberapa peringkat pemuda seperti Pemuda Umno Johor yang mula menyatakan persetujuan terbuka terhadap surat Tengku Razaleigh Hamzah (Ku li) mendesak Mesyuarat Agong Khas Umno," ujar Badrul Hisham.

Perletakan jawatan Khir yang mengatakan beliau bertanggungjawab penuh terhadap pencapaian Umno/BN adalah isyarat berat buat Abdullah dan keluarganya, kata Badrul Hisham.

Kebencian terhadap Abdullah dan anak menantu

Sebenarnya selain angin perubahan dan populariti Penasihat KeADILan, Anwar Ibrahim antara punca besar kekalahan BN ialah kerana kebencian dan penolakan rakyat kepada Abdullah yang lemah dan menantu serta anak yang tamak, katanya.

"Abdullah juga perlu mengambil tanggungjawab terhadap apa yang terjadi !!

"Mengenai kumpulan-kumpulan yang bangkit kononya pro kepada Dasar Ekonomi Baru (DEB) saya menyeru semua pihak termasuk Kerajaan Negeri Pulau Pinang, Perak dan Selangor menghormati hak kumpulan ini menyatakan pendapat.

Namun ugutan menggunakan ISA oleh Ketua Polis Pulau Pinang perlu difikirkan semula dan tidak wajar, katanya.

Monyet dan beruk

"Cuma saya mempelawa pihak-pihak tersebut (yang pro-DEB) berdebat secara ilmiah dengan mengambil kira realiti dalam perkara ini. Perdebatan mencari jalan penyelesaian terbaik untuk rakyat adalah budaya demokrasi matang dan maju," ujarnya.

Kata Badrul Hisham, ketika beliau turun ke jalan raya budaya perdebatan dan media jelas terpenjara.

"Adakah menantu PM sudah menarik semula tuduhan atau gelaran kepada mereka yang melakukan protes jalan raya sebagai monyet dan beruk?

"Jika belum sewajarnya kumpulan ini pergi dahulu meminta menantu PM menarik tuduhan itu," katanya.

Tegas Badrul Hisham kumpulan-kumpulan yang mengadakan demonstrasi di Pulau Pinang perlu memberanikan diri bertanyakan bagaimana menantu Perdana Menteri menggunakan nama Melayu dalam parti Melayu melakukan perkara berikut :

1) Mendapat RM9.2 juta membeli ECM libra dan dalam tempoh dua bulan mertuanya menjadi PM memaksa ECM Libra bergabung dengan Avenue Capital sebuah syarikat negara yang menguruskan berbilion aset negara, dan kemudian setelah perkara ini terbongkar menjualkan peganganya dalam Ecm Libra.Jika perkara ini sah kenapa perlu dijual dan kepada siapa ia dijual?
2) Penglibatan Khairy dalam menjual Pantai Holding kepada Singapura dan kemudian kerajaan terpaksa membazirkan wang berlipat kali ganda membeli syarikat ini semula?
3) Isu kedaulatan Selatan Johor yang tergadai atas nama WPI yang menjemput Singapura mentadbir wilayah Malaysia
4) Penjelasan mengenai kontrak dan tender kerajaan yang dimiliki Scomi (milik Kamaluddin Abdullah).
5) Skandal 'oil for food' (Iraq) mana keluarganya mendapat keuntungan atas nama negara dan kenapa BSA Tahir, rakan perniagaan KamaLudin Abdullah ditahan ISA.

Jangan duduk bawah ketiak bapa mertua

Justeru beliau mencabar menantu PM yang cuba menjadi juara Melayu dan DEB untuk berdebat di mana-mana pentas terbuka selepas takut untuk hadir di pentas yang disediakan oleh keADILan semasa PRU-12 di Rembau.

"Menantu perlu berani keluar 'bertempur' secara jantan bukan setakat berkokok dibawah lindungan ketiak bapa mertua," tegasnya sinis.

Anonymous,  April 10, 2008 at 3:33 PM  

KJ..after GE12, you becoming as one of the parliament member..additional some more, directly "connect" with your papa ( PAKLAH )..out of sudden, a great phrase appears " A Young Millionaire Going to be PM at age 40's"..INGATLAH WAHAI BANGSAKU..DUNIA HARI INI SEMAKIN KEJAM..ADAKAH ANDA BERANI SAHUT CABARAN YG BERLAKU SEPERTI 13 MAY 69 ????It's not about UMNO,PAS,PKR or DAP, but you must really understand when this kind of situation happen. How we're gonna face it ..jgn jadi MELAYU BONEKA untuk kesenangan diri sendiri..

Anonymous,  April 13, 2008 at 7:31 PM  

jadi PM?? jadi MB??? huakhuakhuak peageyyy daaaa...papa hang pun dah nak chaw...so...jangan mimpi laa...ntah ntah MP rembau pun ko terlepas..

Anonymous,  April 20, 2008 at 12:51 PM  

apa la nasib kita dapat PM bangang macam pak mertua KJ

Aku Melayu June 4, 2008 at 5:20 PM  

kita orang melayu asik kena tindas jer......bersatu lah beli barang sendiri baru maju kaum bumiputra..ni asik beli barang bukan bumiputra jer...belilah barang buatan sendiri......barulah tahap ekomoni bumiputra maju....

Aku Melayu June 4, 2008 at 5:23 PM  

suruh kerajaan buat kilang gula sendiri...tak payah bagi org yg dah kaya makin kaya..jd "lu fikirlah sendiri"

Aku Melayu June 4, 2008 at 5:25 PM  

maaf kerana tak bagi salam....assalammualaikum...kawan ku semua.....

Unknown June 8, 2008 at 11:20 PM  

assalamualaikum..... takbir.. allahuakbar... yang penting kita PR pakatan Rakyat for all... not KJ Khinzir Jantan for PAK LAHap and kompenik... so
tak lama lagi tunggu kemunculan..
G.A.B.A.N Malaysia ( Gabungan anti Barisan Nasional )

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP